Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vallack har blivit utdömd så gör mig av med alla i slutet av maj. :cry:

gammeltanten har jag haft i 20 år så efter henne nu och vallacken blir det inga mer hästar i det stallet. Jag ger upp hästeriet
Var sak har sin tid och man känner när det är dags att byta spår hur tråkigt det än är, jag bestämde mig ju att sluta med hästeriet efter olyckan, sen damp Madam ner och det blev 17 härliga år till men jag hade bestämt mig för att vi båda skulle "sluta med flaggan i topp" och så blev det. Jag saknar henne än men jag saknar inte allt meck runt omkring för det är ju inte bara att köpa ett djur, man är ju skyldig att se till att dom mår bra också och har det bra, Madam och jag träffas på andra sidan regnbågsbron, det bestämde vi tidigt, en soulmate är man för evigt hopkopplad med.:heart

Satan i gatan vad det drar folk i mig. Det rör sig överallt.

Kollegan är ute och kör för fulla muggar och butikspersonalen kommer till mig för tat fråga om olika saker som de inte kan. (vilket är helt ok för jag går dit typ 3ggr dag och frågar om andra saker :) )

Kul när det händer grejer. Ska ta en långpromenad och gå till coop och fixa morgonens mackor + lite annat inför en aktivitet jag anordnar imorgon. Skönt att ha den biten klar :)

Sitter och fasar över att man inte får lyfta kritik utan konsekvens. Inte ens med belägg. Belägg saknas inte men vågar inte heller lyftas för det visas tydligt att en del människor anses mer värda än andra och att säkerhet och trygghet inte tas på allvar. Hur man skapar en tystnads kultur utan dess like... :down:

VR? Buss? Flyg?
VR fullbokat. Flyg är lite dyrt när man vill spontanåka. Och det här är verkligen inte så viktigt att jag sätter mig på en buss.

Det är ju bara jobb. Och då finns det lite gränser för hur långt jag sträcker mig. Men det hade varit kul att komma upp. Men resebyrån hittader verkligen inga realistiska alternativ.

Sitter och fryser så tagit på mig en fleecejacka och har en stor mugg te till lunch.
Jag köpte en sån här, den är verkligen mjukare än en valp och så himla varm och skön.:love: Firman jag skickade efter den till heter Onepiece, det ska fasen frysa när det finns grejer att ta till.
puppy.webp

Jag köpte en sån här, den är verkligen mjukare än en valp och så himla varm och skön.:love: Firman jag skickade efter den till heter Onepiece, det ska fasen frysa när det finns grejer att ta till.Visa bifogad fil 184535
Ser ju skön men opraktisk ut om man behöver vara på flera olika platser bland folk om dagarna. Den skulle nog se förfärlig ut efter bara en dag hos mig med hundar och katter. 😅

Nu har jag handlat, varit på däckfirman, bokat ett par verkstadstider och klarat av några samtal. Väntar på ett möte kl 13 och efter det åker jag till stallet och tar sen en skogspromenad med hundarna, då blir jag garanterat varm. :up:

Nu blev det te, smörgås och glesbygdskavaj då balkongdörren är öppen och jag satt nära den, jag är trött och var hungrig då jag inte ätit frukost så räknar med att det blir bättre snart.

Giv mig styrka och chips! 😩 Herregud vilken förmiddag. Jag är verkligen inte på rätt humör för att hantera kids med attitydsproblem.. 😵‍💫

Nu rast en stund iaf och sedan blir det en lektion till innan möten hela eftermiddagen. Möten som har noll att göra med mig.. kul kul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39