Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
1777230791169.webp

đŸ«ŁđŸ«ŁđŸ«Ł

Jo, jag funderade pÄ att sÀga nÄgot om spandex men skippade den biten... :angel:
Men det Àr ju vÀrsta innegrejen ju, det har en av Eskilstunas original kört med i flera Är i regnbÄgens alla fÀrger och sÀger man "spandexmannen" vet alla vem man menar, dock ska man inte sitta nÀra honom om man ska ta en fika dÀr han Àr, han sitter och rapar helt öppet, dessutom luktar han skit.:wtf:

Min kallades traktor och gammal volvo av en trĂ€nare jag hade. 😅
Jösses, jag minns en gÄng nÀr vi var ute och körde pÄ skogsvÀgen. Hon var jÀttefin att köra i loken och med lastvagnen men med travselen pÄ blev hon riktigt het - hur som helst hade det just snöat en decimeter eller sÄ och allt var mjukt och vitt, jag antog att hela vÀgen var plogad men insÄg nÄgonstans i sista sekund att de helt plötsligt bara lÀmnat vÀrldens snödriva mitt pÄ vÀgen och Äkt hem, den syntes inte som nÄgon skarp kant under nysnön. Jag försökte förgÀves stanna men BlÀsan bara plöjde drivan som en isbrytare och rockarden Äkte upp som om det vore en skateboardramp! Herregud jag trodde jag skulle flyga Ät fanders, det var bara tur att det var vagnen med tyngd och bildÀck och inte typ trÀningssulkyn, för dÄ hade jag Äkt all vÀrldens vÀg.
HĂ€sten brydde sig inte alls, hon bara Ă„ngade pĂ„. 😅

Jösses, jag minns en gÄng nÀr vi var ute och körde pÄ skogsvÀgen. Hon var jÀttefin att köra i loken och med lastvagnen men med travselen pÄ blev hon riktigt het - hur som helst hade det just snöat en decimeter eller sÄ och allt var mjukt och vitt, jag antog att hela vÀgen var plogad men insÄg nÄgonstans i sista sekund att de helt plötsligt bara lÀmnat vÀrldens snödriva mitt pÄ vÀgen och Äkt hem, den syntes inte som nÄgon skarp kant under nysnön. Jag försökte förgÀves stanna men BlÀsan bara plöjde drivan som en isbrytare och rockarden Äkte upp som om det vore en skateboardramp! Herregud jag trodde jag skulle flyga Ät fanders, det var bara tur att det var vagnen med tyngd och bildÀck och inte typ trÀningssulkyn, för dÄ hade jag Äkt all vÀrldens vÀg.
HĂ€sten brydde sig inte alls, hon bara Ă„ngade pĂ„. 😅
Det Ă€r dĂ€rför jag Ă€lskar kallblodstravare, hĂ„rt skallben och bara kör pĂ„ nĂ€r det blir tungt. ❀

Mina axlar och min bröstrygg har plötsligt kommit pÄ att jag bar sinnessjukt mycket saker igÄr, inklusive möbler sjÀlv, och jag har nu trÀningsvÀrk deluxe. Happ.

Mindre trevligt Ă€r att min högerhand (som behandlades med kortison i februari) redan börjat jĂ€vlas igen. Fingrarna lĂ„ser sig och allting gör ONT. Orkar inte. Tur att vĂ€nster sköter sig bĂ€ttre. 😅

Imorgon jobb, utmanande dag, men försöker se det positivt i att det blir en vÀldigt kort arbetsvecka iom första maj, ledig onsdag + lÀkarbesök med sonen pÄ torsdagen.

Har i dag lyckats med konststycket att göra allt utom en sak som jag tÀnkt. Blommorna fÄr vÀnta till i morgon. Diskmaskinen tar jag strax dock. I övrigt klar. Vikt och lagt undan all tvÀtt ocksÄ till och med! hoppsansa, lÀnge sedan jag orkade med "sÄ mycket".

TÀnkte inte pÄ kort vecka men det Àr ju bra! Jobba, tandlÀkaren, terapeuten. FÄ kontakt med IT ocksÄ via jobbet osv. Blir en vecka full med saker att göra ÀndÄ. Det vardagliga fyller ju som det Àr tÀnkt.

Magen Àr fortfarande inte helt ok, oroar mig lite för den, förhoppningsvis Àr det bara efterverkningar sedan i fredags.

KÀnner mig lite nervös inför imorgon.
Jag ska byta till en annan avdelning pÄ jobbet, och jag har kommit överens med chefen om att jag ska berÀtta för mina nuvarande kollegor imorgon.

Min nuvarande chef blev vÀldigt sur nÀr jag berÀttade att jag tackat ja till att byta till den andra avdelningen (dÀr uppgifterna Àr mer krÀvande och lönen avsevÀrt mycket bÀttre).

Hon ville först hÄlla kvar mig lÀngre Àn ordinarie uppsÀgningstid, men sen "tvingade" en högre chef henne att acceptera uppsÀgningstiden.

KÀnns inte toppen att hon surar sÄ hÀr. Vi har alltid kommit bra överens, sÄ jag blev förvÄnad.
Jag vet inte hur resten av kollegorna kommer att ta det heller.

Jag förstÄr att ur chefens perspektiv, med resursplanering etc Àr det inte bra att folk slutar, men samtidigt kan man ju inte tvinga folk att vara kvar heller. Jag vill kunna anvÀnda henne som referens lÀngre fram sÄ det kÀnns jobbigt att hon verkar sÄ sur nu.

Rastat hundarna, hÀmtat tvÀtten och lagt mig för natten. I morgon bitti ska jag Äka och tvÀtta bilen innan jag chansar och byter till sommardÀcken. Ska bara leta reda pÄ en insomningstablett först och titta lite film sÄ hjÀrnan kan koppla av.

Caddat fÀsten till ett lock som ska vara till etsbadet för kretskortsetsningen och medan 3D-printern jobbar ska jag ta en svÀng pÄ orgeln, tur jag inte bor i stan, dÄ hade sÀkert grannarna flyttat och trott att huset var hemsökt nÀr dom hör orgelmusik sÄhÀr sent.:D

Undrar om jag kommer vakna upp ur mardrömmen som mitt liv blivit just nu. Att behöva ta sig igenom en ny vecka med detta kÀnns just nu oöverstigligt.
KĂ€nner med dig och hoppas att det gĂ„r Ă„t rĂ€tt hĂ„ll snart. ❀
Jag har inga problem med det fysiska, utan med det psykiska och kÀnner igen tankebanorna, att det kÀnns omöjligt att klara av ens en timme till.

Det kommer du, har du fÄtt rÀtt medicinsk hjÀlp sÄ bör du pigga pÄ dig snart,dock kan förlamningen ta lite lÀngre tid.

TyvÀrr Àr det högst osÀkert om den antivirala behandlingen gör nÄgon nytta alls. Det ska sÀttas in inom 72 timmar egentligen..Jag gick med tillkommande symptom mycket lÀngre Àn sÄ. De chansade ÀndÄ mrn öÀkaren var högst osÀker pÄ om den hjÀlper alls.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Valvaka!
  • DejtingtrĂ„den 39