Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det Àr ju vÀrsta innegrejen ju, det har en av Eskilstunas original kört med i flera Är i regnbÄgens alla fÀrger och sÀger man "spandexmannen" vet alla vem man menar, dock ska man inte sitta nÀra honom om man ska ta en fika dÀr han Àr, han sitter och rapar helt öppet, dessutom luktar han skit.Jo, jag funderade pÄ att sÀga nÄgot om spandex men skippade den biten...![]()
Mitt gamla kallblod kunde galoppera överallt, ÄngvÀlt som vÀlte smÄtrÀd.Fast jag vet inte om vare sig ras eller gÄvoaspekten gör det lÀttare att galoppera i djungeln. Det finns Ä andra sidan sÀkert ett djungelordsprÄk som förklarar saken!
#InteMinFantomen!Men det Àr ju vÀrsta innegrejen ju, det har en av Eskilstunas original kört med i flera Är i regnbÄgens alla fÀrger och sÀger man "spandexmannen" vet alla vem man menar, dock ska man inte sitta nÀra honom om man ska ta en fika dÀr han Àr, han sitter och rapar helt öppet, dessutom luktar han skit.![]()
Det Àr i och för sig inte riktig tvad jag förestÀller mig.Mitt gamla kallblod kunde galoppera överallt, ÄngvÀlt som vÀlte smÄtrÀd.![]()
Min kallades traktor och gammal volvo av en trÀnare jag hade.Det Àr i och för sig inte riktig tvad jag förestÀller mig.Men ja, nÀr jag sydde en riddardrÀkt till mig och min första kallblodstravare hade i en noshörning som vapenmÀrke.
![]()
Jösses, jag minns en gÄng nÀr vi var ute och körde pÄ skogsvÀgen. Hon var jÀttefin att köra i loken och med lastvagnen men med travselen pÄ blev hon riktigt het - hur som helst hade det just snöat en decimeter eller sÄ och allt var mjukt och vitt, jag antog att hela vÀgen var plogad men insÄg nÄgonstans i sista sekund att de helt plötsligt bara lÀmnat vÀrldens snödriva mitt pÄ vÀgen och Äkt hem, den syntes inte som nÄgon skarp kant under nysnön. Jag försökte förgÀves stanna men BlÀsan bara plöjde drivan som en isbrytare och rockarden Äkte upp som om det vore en skateboardramp! Herregud jag trodde jag skulle flyga Ät fanders, det var bara tur att det var vagnen med tyngd och bildÀck och inte typ trÀningssulkyn, för dÄ hade jag Äkt all vÀrldens vÀg.Min kallades traktor och gammal volvo av en trÀnare jag hade.![]()
Det Àr dÀrför jag Àlskar kallblodstravare, hÄrt skallben och bara kör pÄ nÀr det blir tungt.Jösses, jag minns en gÄng nÀr vi var ute och körde pÄ skogsvÀgen. Hon var jÀttefin att köra i loken och med lastvagnen men med travselen pÄ blev hon riktigt het - hur som helst hade det just snöat en decimeter eller sÄ och allt var mjukt och vitt, jag antog att hela vÀgen var plogad men insÄg nÄgonstans i sista sekund att de helt plötsligt bara lÀmnat vÀrldens snödriva mitt pÄ vÀgen och Äkt hem, den syntes inte som nÄgon skarp kant under nysnön. Jag försökte förgÀves stanna men BlÀsan bara plöjde drivan som en isbrytare och rockarden Äkte upp som om det vore en skateboardramp! Herregud jag trodde jag skulle flyga Ät fanders, det var bara tur att det var vagnen med tyngd och bildÀck och inte typ trÀningssulkyn, för dÄ hade jag Äkt all vÀrldens vÀg.
HÀsten brydde sig inte alls, hon bara Ängade pÄ.![]()
Jag deltog en gÄng i "horsepulling" (istÀllet för traktorpulling dÄ) med en av mina bruksnordisar. Det var riktigt, riktigt coolt att se och kÀnna hÀstarna verkligen lÀgga kraft i selen.Det Àr dÀrför jag Àlskar kallblodstravare, hÄrt skallben och bara kör pÄ nÀr det blir tungt.![]()
Jag tror vi kom trea av fyra eller nÄt. Han var inte lika tuff som BlÀsan.Jag deltog en gÄng i "horsepulling" (istÀllet för traktorpulling dÄ) med en av mina bruksnordisar. Det var riktigt, riktigt coolt att se och kÀnna hÀstarna verkligen lÀgga kraft i selen.
KÀnner med dig och hoppas att det gÄr Ät rÀtt hÄll snart.Undrar om jag kommer vakna upp ur mardrömmen som mitt liv blivit just nu. Att behöva ta sig igenom en ny vecka med detta kÀnns just nu oöverstigligt.
Det kommer du, har du fÄtt rÀtt medicinsk hjÀlp sÄ bör du pigga pÄ dig snart,dock kan förlamningen ta lite lÀngre tid.Undrar om jag kommer vakna upp ur mardrömmen som mitt liv blivit just nu. Att behöva ta sig igenom en ny vecka med detta kÀnns just nu oöverstigligt.
Det kommer du, har du fÄtt rÀtt medicinsk hjÀlp sÄ bör du pigga pÄ dig snart,dock kan förlamningen ta lite lÀngre tid.