Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas detinte leder till migrän. <3

Men av ren nyfikenhet - vad gör man på en lovskola? Är det för elever som inte riktigt hänger med eller är det sådana som vill fördjupa sig i olika ämnen? Jag vill inte minnas att det någonsin var ett alternativ för oss.
Det brukar gå bra om jag tar två Ipren så fort synbortfallet kommer. Hoppas det är så nu också.

Oftast kommer eleverna på lovskola om de har omprov eller har halkat efter med uppgifter.
Men nu har vi också nior som fördjupar sig i NO och SO inför de nationella proven.

Ska sova en stund efter att ha rastat djuren
Sen måste jag hämta vatten och spola i toan
Satan vad vatten det går åt och jag har bara två hinkar
Ska gå upp till jobbet och duscha sen

En ny bokidé poppade upp i mitt huvud igår och jag ska nog ägna iaf en del av min lediga onsdag till att skriva på den och se om det blir woop eller an*s. 😆

Skjuta lite på livskrisen jag fick levererad igår. 🫠

Hade hoppats på solsken idag så att jag kunde njuta av en långpromenad, men se det gick ju inte. Grått, grått, grått och regnet hänger i luften. Promenad blir det ju ändå förstås, men knappast lika njutningsfullt som det kunnat vara. 😆😅

Här strålar solen och jag ska sitta på möte hela dagen :banghead: Nåja, det är väl slut vid tvåtiden, efter det kan jag åka hem.

Nu har jag allmänt intresse på två lägenheter. Hade kommit ut en etta också. Ska jag plugga i höst, skulle vara skönt med billigare boende om jag ska plugga i höst, ettan är fyra tusen billigare . :eek:Men älskar min nuvarande lägenhet :love:

Fantastiskt fin morgon och jag passade på att ta en morgonpromenad med hundarna innan frukost då jag har gymvila idag :) Efter frukost och lite läsning var det dags för jobb. Börjar bli sugen på kaffe men ska vänta lite till innan jag hämtar.

Nu gräver de ännu mer Edit de hade hittat fler läckor
Så inget vatten idag heller och ingen prognos för när vattnet är tillbaka
Ska de laga alla läckor så blir det i sommar nån gång 😂
Ska gå till jobbet och duscha
Fick duscha på hotellet med om jag ville

Senast ändrad:
Har suttit ute i solen och läst men började bli lite röd så fick gå in. Snart ska jag iväg och köpa foder åt hästen och sedan ut och äta lunch med maken på en härlig uteservering. Hoppas på att vi har solkräm någonstans så att jag kan gå ut i trädgården igen när jag kommer tillbaka hem.

På kontoret. farit runt osm ett jehu idag och nu ska jag plocka iordning ite lunch och se hur det går med bilen om jag får hämta den idag eller inte. Just lämnat tillbaks lånebilen och en härlig promenad i solen tillbaks till kontoret.

Var inne med hunden på seniorkoll idga och hon fick strålande beröm av veterinären om än aningens mot lite för mycket hull :D Precis som matte.

Känns bra att veta

Varit ute med hundarna på skogspromenad som vanligt. Solig och vackert väder men ganska kyligt ute, Voffan samlar på ved, har tre klabbar i bilen hon plockat med sig på våra promenader. Får ta med dem till huset senare när vi kör ner. :idea:

Varit ute med hundarna på skogspromenad som vanligt. Solig och vackert väder men ganska kyligt ute, Voffan samlar på ved, har tre klabbar i bilen hon plockat med sig på våra promenader. Får ta med dem till huset senare när vi kör ner. :idea:
Bättre än kottar :D

Blev en väldigt lugn liten löptur på lunchen ihop med hundarna och ungarna. Underbart väder verkligen! Stretch på altanen i solen efteråt och sen kaffe och bok innan jag behövde gå in för att jobba igen. Efter jobbet idag blir det trädgårdsarbete för hela slanten, så gott det går med ond axel 😅

Så efter ärendet fikade jag med en kompis. Typ den enda som man kan spontant ses bara på en vardag mitt på dagen. Pga hen jobbar natt och är ledig ofta också.
Hemkommen och humöret sjönk som en sten så fort jag svängde upp på uppfarten :meh:

Eeek! Så nu har jag haft min intervju! Det blev nästan 50 minuter 😱

Visade sig att denna tjänst är som konsult på företaget. 6 månaders prov anställning och sedan 24 månader som konsult innan företaget tar över (om allt funkar bra).

Vad säger ni att arbeta som konsult enligt ovan? Bu eller bä?
Jag har fast anställning just nu (även om företaget svajar) med sina fördelar och trygghet men lönen har potential att bli mycket bättre än idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund