Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Velar mellan att kontakta mäklaren och att vänta och se hur lång tid det tar innan han kontaktar mig. Det skulle varit visning i måndags, men den blev inställd pga inga anmälningar. Snart är det helg och ja…..kanske borde en ny visningstid för nästa vecka upp i annonsen?! 😤

Barnet har åkt till sin andra mamma. Det känns tomt, vi har haft en bra vecka. Så stor skillnad mot när man ska orka med skola och jobb (vi har haft påsklov).

Ska snart åka ut till mina små sköthästar och gå en promenad. Inte så taggad men det kommer bli bra. Jättefint väder i alla fall ☀️

Har tagit en svängom på jobbet och det är verkligen bara jag här :cautious: Känns som när man var här ensam under corona.
Väntar på en person som jag skulle hjäpa, sen tror jag faktiskt att jag beger mig hemåt. Jag har vissa grejer jag måste göra men de kräver att folk är här, sen är det nästan bara nya lite större projekt som ska göras och de har jag redan planerat starten på.
Kanske kan sitta och titta lite på medarbetarsamtalmallen lite medan jag väntar... men den är jag nästan klar med också.

Det börjar närma sig slutet nu. Lägenheten är städad - vilket tydligen var ett helvete pga av det skick den var i. Grannen ovanför upptäckte att det luktade Ajax när de rengjorde köket :nailbiting: På måndag åker jag ner och pratar med stylisterna (vi pratade mycket om det behövdes eller inte) och bestämde oss att anlita dem eftersom de gör det lättare att se proportionerna.

På tisdag ska jag och kusinen in och betala räkningar för dödsboet, min syster har redan fyllt i sin fullmakt men kusinen hittade inte fullmakten. Så typiskt hen :meh: men när vi är där kan hen fylla i den förhoppningsvis så jag kan betala alla räkningar på plats utan att de behöver vara med. Naturligtvis var det jag som fixade allt det. Så nu är det bara att hoppas att hen kommer på mötet.

Jag blir helt galen på hen! Tex, hade vi ett viktigt möte med juristen och hen försov sig så vi kunde inte slutföra något då. Helt sjukt. Hen ärver mest och gör minst. Jo, hen satte i lampor när vi var nere för att röja. Jag och syster har gjort precis allt, röjt, bokade allt som behövde göras, rörmokare, besiktningsman och diverse annat. Valde mäklare, skickat alla dokument till mäklare. Organiserade och gick iväg med smycken och annat och fick det värderat och sålt. Åkt upp och ner som skottspolar till Göteborg. Hen bara, jaja. Nu står vi här med nästan förfallna fakturor.

Sedan kan vi fotografera och lägga ut lägenheten och hoppas, själviskt, att världsläget gör att folk inte vill köpa.

Det börjar närma sig slutet nu. Lägenheten är städad - vilket tydligen var ett helvete pga av det skick den var i. Grannen ovanför upptäckte att det luktade Ajax när de rengjorde köket :nailbiting: På måndag åker jag ner och pratar med stylisterna (vi pratade mycket om det behövdes eller inte) och bestämde oss att anlita dem eftersom de gör det lättare att se proportionerna.

På tisdag ska jag och kusinen in och betala räkningar för dödsboet, min syster har redan fyllt i sin fullmakt men kusinen hittade inte fullmakten. Så typiskt hen :meh: men när vi är där kan hen fylla i den förhoppningsvis så jag kan betala alla räkningar på plats utan att de behöver vara med. Naturligtvis var det jag som fixade allt det. Så nu är det bara att hoppas att hen kommer på mötet.

Jag blir helt galen på hen! Tex, hade vi ett viktigt möte med juristen och hen försov sig så vi kunde inte slutföra något då. Helt sjukt. Hen ärver mest och gör minst. Jo, hen satte i lampor när vi var nere för att röja. Jag och syster har gjort precis allt, röjt, bokade allt som behövde göras, rörmokare, besiktningsman och diverse annat. Valde mäklare, skickat alla dokument till mäklare. Organiserade och gick iväg med smycken och annat och fick det värderat och sålt. Åkt upp och ner som skottspolar till Göteborg. Hen bara, jaja. Nu står vi här med nästan förfallna fakturor.

Sedan kan vi fotografera och lägga ut lägenheten och hoppas, själviskt, att världsläget gör att folk inte vill köpa.
Vill ni inte få den såld? :confused:

Själv har jag inte sovit en blund sedan igår em, varit på allmänt dåligt humör som visserligen tinade upp lite i solen på skogspromenaden men hann ju reta upp mig på andra saker istället. Som att Timmy antingen är långsint eller hade tillfälligt knäck i lurarna för han tog egna promenader och om han gör samma sak i morgon är det slut på att få gå lös bitar av promenaden. :cautious: Sen han jag som vanligt irritera mig på att de fällt gammelskog, en del av stubbar hade en diameter på över 50 cm. :down:

Nu försöker jag läsa ikapp, hade 68 notiser när jag började och allt eftersom jag läser men även skriver sjunker det väldigt sakta. Just nu 44 st.

Katten ligger och solade magen i solskenet (som gör tydligt hur fruktansvärt smutsiga mina fönster är). Kunde inte motstå att gosa lite mage, Hon rullade ihop sig som en kräfta och använde tänder och klor. Försökte klappa lite för att be om ursäkt. Fick en arg gul blick och tänder och klor. Sedan gick hon och la sig demonstrativt en meter från mig 😾

Höll på att somna när jag satte mig i soffan och avslutade arbetsdagen, så nu har jag varit ute en sväng och planterat lite samt målat lister. Upptäckte också att något djur använder min källare (med trasig dörr) som toalett men begriper inte vilket. Det borde vara räv för det ser jag regelbundet i trädgården men bajset kändes nästan för stort för det... 🤔

Nu ska jag fundera över middag. Orkar jag laga något? Köpa något? Eller ska jag äta popcorn till middag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund