Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade tidigt.
Vaknade med huvudvärk efter drömmar.
Har hittills inte snöat så mycket som det har spåtts. Termometern säger 0 grader.
Äter macka och dricker kaffe.
Jobb 8-16.

Snöat i natt och gul varning för halka. Vägen utanför är inte plogad och under den nya snön är det mer eller mindre iskana. Det ska dessutom börja regna lite senare..
Beslutade därför att sonen får vara hemma idag, ger mig inte ut på vägarna och riskerar livhanken faktiskt. 😅

Äntlugen fått kontakt med läkaren iaf, så min sjukskrivning är förlängd tills jag har mitt nästa besök på kliniken. Skönt att kunna andas ut över det iaf! Hoppas att det besöket och sprutorna ska göra att jag kan återgå till jobbet sedan. 🤞🏻🙂

Nu ska jag dricka te och sura över att jag måste ut och skotta sen. :cautious:

Varit ute och sopat av bilen samt skottat rent runt den. Misstänker att det blir fler gånger innan vi gör kväll eftersom det är gul varning för snöfall. Nollgradigt så det är moddigt till tusen. :wtf:

Vovve har fått morgonrastning och frukost och jag ska försöka få i mig nåt ätbart jag med. Sen ska jag klura på vilka maträtter som går att göra av det som finns i skåpen för mellan snömängderna och det äckliga väglaget så bär det emot att försöka ta mig till nån affär.

20260114_092435.webp

Ny soffa!

Behöver lite nya kuddfodral bara så blir det snyggt!

Maken lämnad på flygplatsen och det var mycket trafik på motorvägen på väg dit, men behövde åtminstone inte stå still så mycket. Körde sedan till stallet och det var så vackert i gryningen med dimma som ligger mellan träden och i dalarna, och mötte galopphästar som var på väg ut för att träna. Älskar att bo här!

Nu ser jag fram emot att vara ensam hemma med katten en dryg vecka :)

Jag tänker överhuvudtaget inte bry mig om nån snöröjning innan det slutat snöa, röja snö nu är bortslösad bensin och bortkastad tid och jag ska ingenstans mer än till postlådan som sitter vid vägkanten.

Strömmen gick plötsligt. Såg inget på Ellevios avbrottskarta. Tänkte gå ut och luncha hästar medan jag väntade och ser då att det lyser i källaren. Hmm, jordfelbrytaren alltså. Går och kollar skåpet och slår på den igen, men den bryter direkt. Jahapp, bara att börja testa och utesluta vad som felar. Tänkte först värmebaljan till hästarna, att det kommit in fukt i kontakten. Eller motorvärmaren till traktorn. Testade fram och tillbaka och fann tillslut att det var fukt i en grendosa. Skönt att det bara var det! 😅

Promenerat med tösen. Matat surdegen och städat kryddskåpet. Var kommer alla gamla kryddor ifrån? O_o
Gjort overnight oats att äta innan hundkursen ikväll.
Annars gör vädret en lite trött. Minus 16 grader och snö ena dagen, idag 2 plusgrader och regn. Det innebär 3 cm vatten ovanpå en isgata, så promenaden var inte jätteskoj i morse...

Behöver äta lunch men hjärnan vill inte. Har ätit ett äpple iaf. Kylskåpet är rätt tomt.
I morse var jag rätt morgonpigg så gick på konditori och åt frukost vid 7:30. Det var trevligt. Inte så mycket folk, det brukar vara fullt där på em/kväll.
Nu är jag jättetrött och vill sova. :sleep:

Snön vräker ner. Min nya teamledare har beordrat mig att ta mig hem strax efter lunch så jag inte fastnar i kollektivtrafiken och aldrig kommer hem. Bra teamledare.
Väldigt låg frukt att plocka hos mig som ger många browniepoints 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn