Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb och det rullar på. tar en minipaus och försöker komma på hur jag ska lösa vattnet i stallet/huset som gav upp igår.

Igår slutade det med att D åkte och köpte 3st 20l dunkar hällde upp vatten hemma drog med till stallet och fyllde hinkar och såg till att det skulle vara vatten ute.

Idag har min granne åkt ut för att kika för jag hittar verkligen inte vad det kan vara. Misstänker att det är pumpen i själva brunnen som börjar ge sig. Hjälper ju inte att herrn (min bonusfar) i huset har gjort egna lite speciallösningar här och där.

Ja ja det löser sig. .Extra träning :rofl:

Har försovit mig, jobbat, haft förhör med polisen och sitter nu under en filt och samlar energi för att gå ut i snöregnet och halkan med djuren. Har inte ätit något ännu och har helt tappat lusten efter gårdagens tomatsoppekris. Får väl rota fram något ur frysen, har ju matlådor.

Har en rörig grejj på mitt bord på jobbet ihop med en kollega men nu börjar det nog klarna. Men huvudet känns slut såhär kl 14:48 en onsdag eftermiddag 😅 Kan inte göra så mycket mer med det nu förrän kollegan gjort sitt så jag får försöka släppa det och göra något annat.

Skulle varit hos veterinären vid kvart i två. Det snöade konstant och det gick inte att se var vägen var. Så jag körde mellan plogpinnarna. Men missade och hamnade på fel sida och körde fast i diket. Under kvarten jag väntade på traktorn sopade jag av bilen tre gånger. Blöt snå i stora flingor.

Fått ny tid på fredag men SMHI lovar lika mkt nederbörd. Fast som regn.

Sov gott fram tills sambon gick upp, fick för mig att värma vetekudden och lägga mig med den på axlarna och sova nån timme till men blev visst ett par till och längre än jag tänkt och lite svettig var jag också, värmer ju den rätt bra 😅. Bläk, i vanlig ordning har jag väl lyckats få bihålorna irriterade efter förkylningen- det blir ju inte skönt och lixom blä när det rinner ner i svalget 🙃.
Det var lika gott att jag passade på att rida en kort sväng i skritt och lite, lite galopp I snön igår 😍 inför dagens ruskväder som jag räknade med vilodag för pållan trots att jag är ledig och det var hon tydlig med- gnäggade och visade bestämt att vi går till stallet för lunch och Inget annat 🤣.

UPS levererade inte i dag heller vilket jag kan förstå med tanke på väglaget men eftersom dom bara flyttat fram leveransen flera gånger trots kanonfin vägbana och solsken ruttnade jag och mejlade den som skickat och bestämt att UPS är enda sättet att dom får ta tag i saken för jag är ingen oavlönad support, tydligen tog det skruv så nu är det helt plötsligt inte mitt problem längre att jaga paketet, vilket dom först meddelade. Tonen i mejlet var kristallklar, väldigt fyrkantig och vass, dom fattade vinken.

UPS, fortfarande bäst på att vara sämst avslutade jag mejlet med.

Surar över en annan myndighets förmåga att handlägga sina ärenden på ett ordnat sätt. Eller oförmåga då...
Den 23/1 ska jag få nytt förstoringsprogram installerat på min dator på jobbet. 5 (!!) månader efter jag meddelade att jag var i akut behov av en ny installation av förstoringsprogram när vi bytte journalsystem... Ett program jag VERKLIGEN är i akut behov av för att kunna jobba. 5 månader utan har satt sina spår, kan man säga.

Vissa myndigheter arbetar... assnabbt. Till deras försvar har väl en månad av den perioden varit aktiv tid för en annan person att utvärdera ett nytt program ihop med journalsystemet, resten handläggningstid osv.

Tips till alla, bli inte funktionsnedsatt. Eller behöv aldrig hjälpmedel.

Suttit med tenta största delen av dagen och är så galet trött. Ska snart ge mig ut i snöslasket för att hämta dottern och troligtvis skotta igen. Tog en evighet i morse så är inte jättetaggad på det direkt

Kört fram och tillbaka till skåne. 6h tur och retur. 😴 Det gick bra dock, bara en liten väg som var helt bedrövlig.

Ska till svärmor snart och installera hennes nya telefon. Sen måste jag nog sova ett dygn eller så. 😴😴😴

Trotsat den evigt fallande blötsnön för att åka in till skolan och skriva tenta.
Är nu helt slut och halvligger i soffan efter att ha ätit tidig middag.

Ingen fiber och ingen telefoni
Fick tanka ett kontantkort med annan operatör för att få kontakt med omvärlden
Prognosen är kl 15 imorgon
Men det slocknade vid 9 imorse
Tydligen går en del fiberkabel i luften här

• Ledsen
Reactions: Sel
Städkisse mår bara fint efter turen till veterinären förra veckan. Puh! Fina tanten Leia. 🥰
20260114_155444.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn