Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade just min man på My Heritage tydligen, flera som lagt upp honom. Kan inte se alla uppgifter, men några har fel dödsdatum, någon fel antal barn och någon fel namn på barn. Lite komiskt med tanke på att dottern så gärna hade sett just honom som pappa istället för den hon rent faktiskt har! Så skrattade högt rakt ut! :D Det kanske stämmer då, ändå. Den helige anden har varit i farten, med andra ord! :D Hon kommer bli glad när hon kan dumpa den hon har ju :D

(vet att det givetvis är den mänskliga faktorn bakom felen, men tyckte bara det var lite komiskt med tanke på dotterns önskemål!)

Min man kom hem med ett paket ägg från affären och såg bekymrad ut. "De här hönorna har inte haft det bra" säger han sorgset.
Så nu sitter vi och planerar för höns :rofl:
Har ju tomt så det räcker i varje fall. Största problemet är väl var hönshuset ska stå. Och om vi skall hägna in odlingar eller höns, och hur vi ska skydda grannarna.

Vi får väl se hur detta projekt artar sig

Min man kom hem med ett paket ägg från affären och såg bekymrad ut. "De här hönorna har inte haft det bra" säger han sorgset.
Har ju tomt så det räcker i varje fall. Största problemet är väl var hönshuset ska stå. Och om vi skall hägna in odlingar eller höns, och hur vi ska skydda grannarna.

Det finns ju annars ställen att köpa fina ägg ifrån där hönsen har det bra :) .

Och att man typ bara får ha 4st i villaområde.

Och att man typ bara får ha 4st i villaområde.
Nope, fem i vår kommun. Vill man ha fler krävs tillstånd. Jag har varit med och tagit fram föreskrifterna så det har jag koll på ;)
Vi ska ha tre i så fall.
Det finns ju annars ställen att köpa fina ägg ifrån där hönsen har det bra :) .
Javisst, men att hitta dem är inte så lätt. Det krävs en hel del efterforskningar och hembesök och grejer.

Nope, fem i vår kommun. Vill man ha fler krävs tillstånd. Jag har varit med och tagit fram föreskrifterna så det har jag koll på ;)
Vi ska ha tre i så fall.

Javisst, men att hitta dem är inte så lätt. Det krävs en hel del efterforskningar och hembesök och grejer.
Har ni ingen Reko-ring i ditt område?

Här visar dom sig med bilder och man är även välkommen att besöka hönsen, dom flesta går på frigång o utfodras med ekofoder.Äggen är jättefina o goda
Och då krävs efterforskningar och hembesök och grejer ;) Eko borde jag bry mig om men det är sekundärt i hönsfrågan.

Här visar de bild på äggen typ. Inte ens på sin egna Facebooksida har de bilder på hönsen.

Edit: bläddrade lite till och hittade en bild på hönor som såg ut som packade sillar. Inget jag vill stödja. Men jag vill inte stödja produktionsägg heller..

Vi ska ha tre i så fall.

Det sa jag också.. 😇🤣

Hönsmatte är lite:
1 höna är en höna
3 hönor är också en höna
6 hönor är ett par hönor
15 hönor är också ett par hönor
25 hönor är ”några höns”

🤣🤣

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV