Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot 2026-01-15 201115.webp

:rofl:

Jo men då vet man alltid vad man har.

Jag vill egentligen inte ha höns, jag är lite rädd för dem 😅 men nu har maken snöat in på det och jag tänker inte stoppa honom.

Ärligt talat tror jag inte det kommer bli nåt av det heller
Jag skulle vilja ha höns för äggen, kaniner för köttet och getter för mjölk och kött. :)

Ringde dottern och berättade för henne vem hennes nya pappa är och då sa hon "Så praktiskt, då behöver han inte adoptera mig trots allt! Det är ju lite jobbigt med pappersarbete i Himlen!" :D Ja jag tror det är större väntetider där än på svenska myndigheter! :D

Vi skrattar lite åt det ju, men det är lite sorgligt ändå, hon frågade för en månad sedan ungefär om en död person kan adoptera ett barn (hon är 19 dessutom nu, men det tänkte hon inte på ens) eftersom hon på något vis alltid har sett syskonens pappa som sin egen i hemlighet, och inte den hon har. Jag svarade att man inte kan fixa det, men att han säkert inte hade haft något emot det egentligen (hans mamma såg henne som sitt barnbarn och hans syster som sin brorsdotter) med tanke på apskaftet som hon har som pappa. Hon frågade om hon fick ha honom som pappa, kalla honom som det, om jag hade något emot det. Det har jag ju inte, så vi skämtar lite om det för att lätta upp det.
Man måste kunna skämta om allt mellan livet och döden annars går man själsligt under till slut, jag brukar bjuda en hel del på mig själv men det måste vara rätt tillfälle i rätt sällskap. Ett tillfälle när det spårar ur är när det är tacos i församlingsgården och vi börjar tjaffsa om vem som tagit för mycket av nåt eller inte tagit alls och börjar stjäla från varandras tallrikar om man råkar vända sig bort efter nånting när man lägger upp på fatet.:laugh: När det var gröt före jul var det en av mammorna som först öste på åt barnen och sen tömde en rejäl slev på min tallrik med ett "å där har du". :rofl:

Som sagt så kan man skämta om allt MEN det får aldrig bli plumpt eller åt mobbing-hållet för det är I-N-T-E okej.

Vad ni gör så smaka inte på Jalapenos! ICA hade det som "gåva" och jag testade några stycken för en stund sedan och fy f-n vad det brände i munnen, starkaste jag varit med om i mitt liv :(
Har du aldrig ätit jalapeños på tacos eller något? De är egentligen ganska milda, men du kanske knaprade på en ilsken kärna eller så!

Vad ni gör så smaka inte på Jalapenos! ICA hade det som "gåva" och jag testade några stycken för en stund sedan och fy f-n vad det brände i munnen, starkaste jag varit med om i mitt liv :(

Mmm....För ett gäng år sen innan jag skulle på optikerbesök för linskontroll åt mamma och jag före det lunch på max. Jag pillade bort jalapenon och var noga med att tvätta händerna. Hjälpte inte hos optikern när jag hade petat ur linserna ur ögonen och jag blev tokröd och tårarna rann....Innan jag kom på vad det berodde på....🙃

Mmm....För ett gäng år sen innan jag skulle på optikerbesök för linskontroll åt mamma och jag före det lunch på max. Jag pillade bort jalapenon och var noga med att tvätta händerna. Hjälpte inte hos optikern när jag hade petat ur linserna ur ögonen och jag blev tokröd och tårarna rann....Innan jag kom på vad det berodde på....🙃
Jag hackade stark chili och kliande mig i ögat, 2 ´ggr :cry::banghead::wtf::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund