Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man måste kunna skämta om allt mellan livet och döden annars går man själsligt under till slut, jag brukar bjuda en hel del på mig själv men det måste vara rätt tillfälle i rätt sällskap. Ett tillfälle när det spårar ur är när det är tacos i församlingsgården och vi börjar tjaffsa om vem som tagit för mycket av nåt eller inte tagit alls och börjar stjäla från varandras tallrikar om man råkar vända sig bort efter nånting när man lägger upp på fatet.:laugh: När det var gröt före jul var det en av mammorna som först öste på åt barnen och sen tömde en rejäl slev på min tallrik med ett "å där har du". :rofl:

Som sagt så kan man skämta om allt MEN det får aldrig bli plumpt eller åt mobbing-hållet för det är I-N-T-E okej.
Ja humor är viktigt för att orka. Hade inte varit där jag är i dag utan det.

Efter att jag ju sov länge och väl natten till igår (lång sovmorgon) förstod jag ju att det skulle vara svårare att sova ordentligt inatt....Och jodå, några få timmar blev det men tog mig igenom arbetsdagen och direkt efter till stallet och fixade pållans box 😊. Blev lite kyligt i träningsbyxorna fast jag höll igång effektivt så började änna klia om röven av stolsvärmen i bilen hem sen 😅.
Skööööönt att trötter slänga mig en stund i soffan innan middagen som jag gjorde klart igår; gulaschsoppa som fått puttra i två timmar 😋, avslutade kvällen med chiapudding och frukt och lite chokladknappar, också gott innan det nu verkligen är tajm för att soooova! 🥱😴.

Som en föreläsare sa - en stor del av framtidens jobb finns inte ens idag.

Så är det absolut. Vi arbetar delvis med näringslivsforskning på mitt jobb, och har släppt en del rapporter på ämnet. Det många hänvisar till är The Future of Jobs report som World Economic Forum släppte i början av förra året, och vad man tror så tillkommer ju betydligt fler jobb än vad som försvinner. På sikt. Däremot finns det en oro att det kommer bli ett glapp. Industrialismen tog tid och när internet kom tog det 6-7 år innan alla företag använde det. AI kom och började användas över en natt (nåväl, men i jämförelse) så omställningen går mycket snabbare. Så en del spår massarbetslöshet på kort sikt, men lovande prognoser på lång sikt. På grund av det vill ju en del också snabba på lagstiftningen i Sverige för att göra det möjligt att utveckla nya arbeten snabbare. Men vi har ju ett trögt system av, i mina ögon, mycket goda anledningar.

Förbaskade mildväderskit med den jäkla blåsten som kyler ner huset och gör det svårttänt i braskaminen, väldigt onödigt väderomslag 👎. Sovit gott utan minsta lilla uppvaknande inatt, och på morgonen kom hankatten och studsade på mig för att jag skulle släppa ut honom på kattvinden 😂. Idag var det lite motigt att lämna sängen, den var ju såååå sköööön men en morgondusch var skönt det med 😊.

Vi har fått 30-40 cm och nu regnar det i detta. Ni kan tänka er vad omysigt det blir ute då med is och slask... Jag hann träna halva mitt pass i morse innan äldsta dottern kom ner och sa att hennes buss är inställd så jag fick köra henne till skolan. Inne i stan var det hemskt slaskigt och mycket trafik då jag inte var ensam om att köra onge till skolan idag. Jag är alltid glad och tacksam över att inte bo i stan och idag är jag extra glad för det 😅 Det var himla skönt att få styra bilen ut ur stan och hem till landet och lugnet igen.

Vi har fått 30-40 cm och nu regnar det i detta. Ni kan tänka er vad omysigt det blir ute då med is och slask... Jag hann träna halva mitt pass i morse innan äldsta dottern kom ner och sa att hennes buss är inställd så jag fick köra henne till skolan. Inne i stan var det hemskt slaskigt och mycket trafik då jag inte var ensam om att köra onge till skolan idag. Jag är alltid glad och tacksam över att inte bo i stan och idag är jag extra glad för det 😅 Det var himla skönt att få styra bilen ut ur stan och hem till landet och lugnet igen.

Här spöregnar det, som i att lägsta nivån på vindrutetorkarna inte är tillräckligt... det är också noll grader :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund