Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har landat hemma en stund och gruvar mig inför att så småningom trava upp till hotellet för att hämta cykeln. Det är blött, blåsigt och trist väder och jag har jobbat ute hela dagen och sedan gått hem längsmed älven.
Visserligen skulle jag kunna lämna den där men då måste jag promenera upp i morgonbitti istället och det känns ännu värre! 😅 Jag har blivit så bekväm sedan jag började cykla. Fort ska det gå!

Har landat hemma en stund och gruvar mig inför att så småningom trava upp till hotellet för att hämta cykeln. Det är blött, blåsigt och trist väder och jag har jobbat ute hela dagen och sedan gått hem längsmed älven.
Visserligen skulle jag kunna lämna den där men då måste jag promenera upp i morgonbitti istället och det känns ännu värre! 😅 Jag har blivit så bekväm sedan jag började cykla. Fort ska det gå!
Varför lämnade du den på hotellet och inte cyklade hem på direkten?

Varför lämnade du den på hotellet och inte cyklade hem på direkten?
Jag har jobbat i annan lokal idag, uppe i skogen vid en mountainbikehub. Vi har städkontraktet där också och kollegan som vanligtvis gör det varje dag är på semester. Jag är den enda andra personen som är tränad så jag tar varje dag cykeln till hotellet, och får sedan skjuts upp.
I vanliga fall hämtar de mig också, men idag var det dags för deep cleansom tar typ hela dagen så jag sa att jag helt enkelt skulle knalla hem själv när jag var färdig. Tidigare tog jag alltid med hund på Måndagarna nämligen, så fick hon vara med mig där innan vi promenerade hem... Nu var det bara jag men jag ville gå hem samma slinga ändå <3

Vi har haft lite djurdag ute i solen och fina snön. Vovvarna har fått långprommis med snölekar. De ligger ihop med lika trött sambo och sover bredvid mig nu. Helt utslagna.
Min häst var inte direkt trött. Kändes som att flyga drake stundtals när han hoppade runt och var mer i luften än på marken. Fasen att han kan hoppa så högt! Kände att jag behövde rasta av honom lite iom att han varit mindre trevlig mot sambo imorse. Nu tror jag han kommer vara snäll och rar vid utsläpp imorgon, drak-hästen.. 🙄 🪁 🐎
Jag ska fixa lite på datorn medans gänget sover sött. :heart

Jag är plattfot med mycket korta akillessenor som gör att jag måste få upp hälarna när jag har skor (tänk högklackat). Annars får jag kramp och mycket ont i benen. Det absolut bästa för mig är när jag kan ha sandaletter med klack på sommaren. Jag har gått hos fysio för det i år och med lift så hjälper det.
Aha! Tack för förklaring!

Bra dag på jobbet.
Fördjävligt kallt när jag gick hem. -10 men med vind kändes det mkt kallare.
Bet ihop och tog mig ut på löprundan.
Duschat, ätit kvällsmat och krupit ner i sängen och tittar på i vår herres hage.

Dollhouse miniatures made from everyday things, heter en fb-grupp som jag är med i. ÄLSKAR att se vilka fantastiskt påhittiga, kreativa människor det finns :) ! Nyss såg jag de sötaste parfymflaskor som någon hade gjort av pärlor. Det gick tre-fyra parfymflaskor på ett gem - så "stora" var de :love: .

IMG_2953.webp

Förbereder mig för 🔥🐴 ⏳

Duschat och tvättat håret. Kisse gjorde mig sällskap i soffan efter att ha ätit kvällsmat, mycket nöjd liten fröken och en väldigt nöjd matte som får mysa medan håret torkar :heart .

Jag försöker lösa en grej. Jag har ånger över en sak jag köpte för länge sen och försöker utröna om den är äkta eller ej. Är den det kommer jag säkerställa att den kommer hem. Jag utnyttjade mitt privilegium på ett vidrigt sätt.

Lagat chili con carne på köttfärs och en massa torkade chillisar. Råkade bli typ 12 portioner. Hoppsan :D

Nöjd att jag lyckades orka nåt efter fysion!
Sedan hängt på kontoret medan sambon spelade, råkade komma på en massa roligt att göra på jobbet så fick in ett par timmar där med 😅

Men nu sova!

Ska iväg till jobbet snart. -5 ute
Efter jobbet ska till kommunen och träffa en bistånd handläggare där
Lär nog ändå inte få något LSS stöd...
Ikväll ska jag på förhandsvisning av Grannfejden. Extra för medlemmar i Filmstaden och så har jag rabatt genom biopasset. Betalar bara 50 kr biljetten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund