Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit hemmagjord pizza, men mår nu illa och har ont i magen som vanligt när jag äter något. Tur illamåendetabletter finns....
Har även jobbat och gjort ett bra jobb även om jag försov mig och väckte arbetsdatorn en halvtimme sent. Tog igen den efteråt dock, men trist att somna om med telefonen i handen när jag stängt av alarmet... Pinsamt!

Tandläkarbesöket gick förresten bra i måndags. Tandläkaren vill göra om en lagning han gjort, som han inte verkar gilla, men gratis blir det. Och så ska jag dit var tredje månad för genomgång och fluorbehandling. Fick utskrivet fluorskölj och specialtandkräm också. Med tanke på antalet mediciner som orsakar muntorrhet är det ju en bra planering ändå.

Snacka om kalldusch idag! 😳

Var ute på långpromenad med hundarna, vi gick längre än tidigare men det var skönt väder ute. Visserligen mulet men bara -10. Åkte och handlade efter stallet och passade även på att ta mig ett bad innan jobbet. Tyckte vattnet var lite väl svalt när jag klev ner i badet så efter en liten stund skulle jag fylla på mer varmvatten men det var bara kallt som kom ur kranen! 🥶

Träffade en grannen i morse på väg till bilen som sa att de jobbade med varmvattnet, men jag trodde det var klart och skänkte det inte en tanke när jag kom hem. Fick skölja ur håret och duscha av resten av mig i kallvatten. Kommer till jobbet och har trott hela dagen att det var tisdag, i morgon ska jag på vattengympa så jag hade kunnat strunta i att tvätta håret till i morgon. :meh:

Freestylade ihop en peanut chicken-variant till kvällsmat. Blev riktigt gott! Fick ett gäng matlådor också, skönt!
Haft sol (och svinkallt) här hela dagen så passade på att promenera extra länge och njuta av den.
I övrigt har jag mest läst bok och gjort ärenden idag. Handen är liiite snällare idag iaf, även om jag fortfarande inte kan böja de behandlade fingrarna. 😅

Jag älskar mitt jobb. Det gör jag verkligen.

Men nu ska de införa "mellanchefer", eller gruppledare, i arbetslagen. Jag blir arg bara jag tänker på det. Jag förstår att chefen behöver avlastning, så många rekryteringar som vi har varje år.. Men jag vill INTE ha den som är samordnare i vår grupp nu som någon slags minichef. Han är gräsligt dålig på det. Och det sa jag till honom förra veckan, han har varit tjurig mot mig sedan dess. Jag har inte fått något svar om vad syftet med dessa nya tjänster är så jag vet ingenting egentligen. Och det gör mig ännu argare.

Dessutom, nu börjar mängden krångliga ärenden tära på mig och göra mig lättirriterad. Jag visar det inte utåt men inombords skriker och kokar jag.

Har inte orkat göra någonting sedan jag kom hem. Gjorde lunch och låg i soffan. Sambon lyckades övertala mig till att spela ett spel för att i alla fall hitta på något. Är tillbaka i soffan igen. Har känt mig helt orkeslös efter jobbet trots att jag bara jobbar halvtid.

Stall och hundpromenad klart efter jobbet. Ringde sambon som var påväg hem och frågade om han ville gå med på promenaden, dvs om jag skulle vänta in honom, men det hördes att han var hangry i telefonen så jag skippade det sällskapet :angel:

Sen har jag vikt tvätt, klippt klor, vattnat blommor och startat pannan. Sambon har lagat mat och städat toaletten :up: Nu ligger jag i soffan med kisse i knät :heart

Vi undrade på skoj idag om det snart kommer en orosanmälan på oss. Så att Polisen kommer och knackar på för att se att vi lever här i huset, ev utöd ngt kognitivt test och frågar om vi vet vilken dag och år det är.. Vi har allt julpynt kvar iom tycker det är mysigt. Det inkluderar julgran med belysning som syns utifrån. 😅
Äsch.
Jag firar inte jul. Men har stjärnor och stakar i fönsten. De åker bort först när eftermiddagarna och kvällarna börjar bli ljusa i slutet av feb -början av mars. Gillar hur de lyser upp huset.

Några dagar per termin brukar jag fundera på att jobba på fabrik. I dag är en sån dag. Men jag är nog inte teknisk nog. Eller ja jag vill ju inte jobba på fabrik. Jag måste bli lite mindre känslig.
Joggade en mil när jag kom hem. Benen var lätta och nu är jag gött sliten.
High Potential ligger jag i sängen och tittar på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27