Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi fick en annorlunda morgon :crazy: Hela lilla familjen var samlad i sovrummet när vi hörde en hög duns. Både jag och mannen tänkte direkt att något på huset gått sönder eller att något fallit på huset. Men det visade sig vara två bilar som frontalkrockat på vägen precis utanför vår gård. Krocken skedde typ 30 meter bort så att det lät så pass mycket in i vårt sovrum som ligger i änden av huset som är längst ifrån där krocken var säger ju en del...

En person fick åka ambulans till sjukhuset men var vaken och fullt talbar hela tiden fick jag rapport om ifrån en som var på plats kort efter olyckan. De andra inblandade var oskadda men båda bilarna fick hämtas av bärgare.

Fullt pådrag med flera ambulanser, räddningstjänstbilar, polis, brandbil och en frontlastare som hjälpte till att skotta fram den ena bilen för det är mycket snödrivor här just nu. Och såklart bilköer därefter.

Bilarna stod väldigt ologiskt på vägen men vår gissning är att den ena bilen glidit över på fel sida och sen small det. Halt på vägen + snöar.

Ta det lugnt på vägarna där ute hörrni!

Fy vad förkyld jag är! Ligger till sängs och känner mig tråkig. Vovven ligger bredvid och oroar sig för min vacklande hälsa❤️ Har iaf läst ut en tegelsten till bok och grinat en skvätt på slutet. Det är en kollega som är författaren och jag är så impad av henne🤩
Nu ska jag kravla mig upp och se om det är några katter som vill komma in och värma sig.

Stallet nästan hela dagen. Passade på att titta på jobbets föreläsningar därifrån också.
Sen kom jag Henning blev på sämre och sämre humör. Började känna mig som en dålig människa… Insåg sen att jag bara ätit frukost, så är nog hungern som talar.

Nu har jag ätit tomatsoppa, grillad macka och sitter i soffan och läser. Inväntar att maten ska göra underverk!

Såg på FB att en utställning med dinosaurietema som verkar riktigt kul ska komma till vårt Nationella museum till helgen! Blir kvar över sommaren. Jag tror minsann att jag ska dra med föräldrarna dit när de är här, för jag vill se och vet att jag aldrig kommer att komma iväg annars. :D

Superlycklig över att ha hittat en rundslinga att gå här hemma, ganska precis en halvmil lång så perfekt! Löjligt glad, annars här bara möjlighet att gå fram och tillbaka samma väg, så detta är verkligen ett lyft!
Det löjliga är att jag frågat massor av människor i krokarna om det går att gå runt här, alla har sagt nej. Men uppenbarligen hade de fel? Satt till och med söta lappar på en hage där det stod typ ”Välkommen att promenera genom hagen, ponnyerna är snälla men rymmer gärna - så stäng grindarna ordentligt.” (Såg inte till några ponnyer tyvärr, kanske nästa gång om jag har tur!)

Hittade ett gäng trötta rotfrukter och vitkål i kylen, slängde ihop dem till en gratäng tillsammans med rökt skinka, en skvätt ost och orimliga mängder vitlök. SÅ. JÄKLA. GOTT! Herregud.

Också tränat och planerar att, efter dusch, hoppa i pyjamas och placera mig i soffan under värmefilt, med chips och film/serie. Något tips på film? Har tillgång till de flesta streamningtjänsterna. 😁🤓

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund