Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni är många som vill sova i kalla sovrum, men jag förstår inte hur ni kommer upp ur sängen. Har 21 grader hemma och har svårt att komma upp ur sängen pga kallt 🥶

Tänk så olika man kan vara!
Jag har på nedervåningen, öppen planlösning så kök, vardagsrum och hall där, 17,2 grader just nu. I mitt sovrum är det något svalare än så.
Badrummet uppe är nog 18 grader och dotterns sovrum likaså. Badrummet nere är nog ungefär samma som övriga rum.

Har tagit undan torr tvätt, packat till morgondagens jobb, duschat, lagat mat och ätit lunch.
Nu kollar jag på hockey på en skärm och curling på en annan.

Jag har min platta bredvid mig på skrivbordet när jag vill se flera på en gång. Tack och lov har jag proton installerat även på den.

Blev en mysig ridtur i skogen på pigg häst på lunchrasten 🥰 Hundarna fick leta godis i snön medan jag sadlade så fick dom vänta i stallet medan vi var borta. Dom får sin promenad ikväll. Varierar lite om jag rider eller promenerar i mörkret 😅 Igår ridning i mörker, idag promenad i mörker.

Snart dags att hämta en proteinshake till mellanmål.

Mötte en granne med litet barnbarn när jag var ute med hundarna. De stod och tittade på hästarna, på långt avstånd. De frågade om de fick komma och titta. Jag frågade om flickan tyckte om hästar. ”Jaaaaa!” .. med tindrande ögon.
Frågade om hon ville klappa och grannen spärrade upp ögonen och viskade att de sagt att de bits för att hindra henne från att vilja gå dit varje gång hon är hos dem.
Jag räddade upp det genom att säga att hon får bara klappa om jag är här. Annars kan de vara busiga och bitas. 😅
Hon fick klappa lillkompisen som ÄR snällast i världen. Vilket jag höll på att råka säga och fick skarva igen. 😂

"Slitit" på jobbet, hemma, i dag också. Jobbade över en halvtimme i dag, tänkte en timme men orkade bara en halv. Bättre än inget. Har suttit i fyra timmar med DRG på olika besök på patienter och skickat meddelande till personal som glömt att koda sina besök eller till och med glömt skriva en anteckning för utförda besök. Sådant där lite träligt måste-jobb som man bara måste ta sig igenom. Det är faktiskt kul ändå, att beta av! Och det är ju tur att jag tycker om det med tanke på mängden som finns!

Slogs på dörren och väggen i dag igen och hundarna skällde och for upp. Stressande, jag hoppar högt varje gång, och numera för varje ljud utanför min lägenhet. Kan inte vara nyttigt att ha så hög stressnivå. tänk om man kunde elektrifiera min del av huset så när ungarna rör den så får de en rejäl kyss i handen eller foten varje gång. Hade varit perfekt. Hur kul är det att fortsätta när man får ordentliga konsekvenser för sitt handlande?!

Är gräsligt trött men ska bylta på mig om en stund och gå med voffarna i snön. Nu har rottisen också börjat klättra upp högst på snöhögarna/snöbergen som byggs här, modiga lilla hunden <3 Ser så kul ut när de gör det. Spionen sätter sig gärna på toppen och :turd: .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund