Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan med ögon som börjar gå i kors och ska alldeles strax gå och göra mig i ordning för natten. Tredje veckan på nya jobbet är avklarad och det börjar äntligen kännas lite mindre skitläskigt och överväldigande. Och så fick jag enormt mycket beröm av chefen för min första "riktiga" arbetsuppgift/projekt i förmiddags, det var ett himla fint sätt att avsluta veckan på 😊 Har en skön helg framför mig där det enda inplanerade är vinprovning med en kompis imorgon kväll, annars ser jag fram emot mycket återhämtning men även att få en hel del gjort här hemma.

Nja, 24 min promenad dit jämfört med 3 min för Totally Swedish, enligt Google.
Sedär! Jag ade kunnat tänka mig en macka annars, de ser alltid så goda ut!
Fast jag vill nog handla annat än svenskt i London om jag får tid över för shopping tror jag. Det lär vara mer än svenska priser. :D Förhoppningsvis tar jag tåget hem så fort jag är klar på ambassaden!

Pållan fick dagen till ära ett rött och ett grönt äpple 🍎🍏; 10 år sedan jag köpte min älskade och underbara häst 🥰 ❤️. Medan jag städade golven tog älsklingen med pizza hem att dela på och nya smaker med Loka och Ramlösa som jag ju väntat på 😄. Soffhäng och se ikapp Farmen, Torpet och Bonde söker fru, fredagsmys🥰.
Duktig häst som bar hem pizzan utan att äta upp den på vägen. Halva med morötter, äpplen och rundkaka? 🐎🐴

Har plockat ner kabelgömma och kablar för högtalarsystemet i vardagsrummet (som löpt uppför en vägg, tvärs över taket och nedför en vägg till). Lite skador på tapeten (som inte är ny och redan har en del skador från före vår tid här) och ett par små skador i taket (som inte heller är nymålat) - får skaffa spackel och putsa till lite vid tillfälle. Och målartvätt för att få bort klisterremsan i taket. Men mindre än jag räknat med! Däremot lär sambon få hitta på en annan lösning än självhäftande kabelgömma till sin nya lägenhet - där ska han få helt nya tapeter i vardagsrummet.

Lillan kommer inte att vara helt nöjd idag. En massa saker som flyttas runt, en massa saker som "försvinner" och människor som hon inte känner så väl som "springer runt" :cautious::meh: .

Väcktes av sonen som meddelade att han gjort te till mig, lyxigt!

Idag ska jag nog inventera mina fröer och se vad jag måste komplettera i för säsongen. Blev nästan inget odlat förra året men i år är jag sugen. Och just nu är det rea på fröer, så skulle ju passa fint att köpa då. 😊
Längtar tills det töar så att jag kan rensa i kökslandet.

Planerar sonens dop i slutet av mars. Funderar på skor och klänning..
Jag ska ha en hellång gul klänning, den är så pass lång att den släpar i marken om jag inte har skor med hög klack.

Jag har varit en sån som alltid haft kavaj/skjorta och pumps, men efter graviditeten med dottern blev mina fötter så stora att jag inte får ner dem i mina skor längre. Hade massor av pumps.

De enda jag köpt i min nya storlek är svarta.

Kan jag ha dem till den gula klänningen tro eller måste jag köpa ljusa pumps också? Pga jobbyte är det inte aktuellt med pumps mer i det sammanhanget, så använder det bara till något speciellt.

Klänningen är riktigt, riktigt citrongul.. Hjälp 😁

Rätt morgonpigg idag. Kollar Alla vi barn i Bullerbyn, som började kl 06:50.
Det var lite lustigt när de slog gräs och hängde på hässjor för det prasslade och var redan hö när de hängde upp det. Hur kan filmarna ha missat en sån sak? :cool:

Vaken. Ska åka med en akvarie vän till Stockholm. Blir en sväng till Akvarielagret och Hornbach.
En tand värker...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt