Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar på invigning och funderar på att gå och hämta ut min nya mikro imorgon. Måste fundera ett bra sätt att få hem den. För stor för dramaten. Har en pirra i källaren men med det här väglaget kanske det är bättre med en clas ohlson/ikea kasse. Beror helt på hur stort paketet är.

Har hunnit slumra en skvätt på soffan, och emedan det nog var en dålig idé kom jga mig i alla fall för att göra storbyte i akvariet och lägga ned mer sand samt plantera de flesta nya växterna. resten vill jag gärna ha klart vatten för. :)
Ska nog städa upp hos storspindeln (Abbil) också innan jag blir kaputt igen!

Funderar på att frosta av frysen men det ska bli ännu kallare i nästa vecka och jag vill ha det så kallt som möjligt. Vågar jag chansa på att det faktiskt ska bli -10 nästa vecka.

Någon kommer och hämtar mina överblivna akvarieväxter imorgon. Mycket bra. Hen ville gärna ha extra snäckor som mat till små blåsfiskar också så jag får fiska lite nu när jag släckt ned, de kommer bara fram i mörkret nämligen... och jag har MÅNGA. :D Det känns lite taskigt dock. Till skillnad från många vill jag alltid ha sniglar/snäckor i mina akvarier.

Nu har jag bokat nattåget! Det fanns bara fem stolar kvar även såhär långt i förväg (reser 3:e Maj) så jag kände att det var lika bra. Vore surt att missa.

Det var ändå inte så farligt. ~750 spänn för sittplats, jämfört med ett dagtåg på mellan 300:- och 500:- plus övernattning på ett hotell.
Tipsar om Totally Swedish runt hörnet från ambassaden om du vill shoppa på dig lite extra svensk mat & snacks på väg hem :)

(MYCKET strategisk placering av den butiken, för övrigt)

Tipsar om Totally Swedish runt hörnet från ambassaden om du vill shoppa på dig lite extra svensk mat & snacks på väg hem :)

(MYCKET strategisk placering av den butiken, för övrigt)
Låter strategiskt indeed. :D Ligger inte Scandikitchen där någonstans också?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9