Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var in till Willy:s för nån mnad sedan. Febrig och trött.
Ett åar banr sprang och jagade varann under höga skrik. Jag bad dem lugna sig. Inte springa och inte vara så högljudda,
En pappa dök på mig - ordentligt ilsken.
Jag hade ingen rätt att tilltala hans barn. Det var hans barn. Inte mina. Det var nästan så att smockan hängde i luften.
Hade jag sett honom i närheten av barnen så hade jag pratat med honom men han fanns nån annan stans.
Ja jo, jag vet att det finns usla föräldrar med usla barn, men det finns också föräldrar som gör rätt och barnen testar gränser, lär sig otrevligheter i skola och av kompisar och testar hur långt de kan ta det osv. Där man som förälder får lära dem att det inte funkar.

Men givetvis finns skithögar till föräldrar också, jag har då rakt inte påstått annat.

Fy vad jobbigt! Men så skönt att det finns hjälp som iaf dämpar och förkortar nu.

Jag fick Hortons-huvudvärk av nackskadan. Det var fruktansvärt och man blev ju helt utslagen och bara spydde av smärtan. Nu har jag inte haft ett anfall på säkert 15 år. Det är sedan jag började få kiropraktorbehandlingar. Men av rätt kiros också. Vissa fixar inte riktigt min svårbehandlade kropp. Det känns helt magiskt att slippa!
Så jag kan fatta att det måste vara skönt för dig, även om jag inte haft samma besvär.
Sådan huvudvärk har jag hört om, den är hemsk har jag förstått! Skönt att du inte haft anfall på många år och att du bor med rätt kiro! :D <3

I morse vaknade vi till -19,4 grader, trodde först att termometern gått banans för prognosen spådde att det skulle vara max 11 minus O_o Temperaturen steg rätt fort dock så resten av dagen har legat runt -7. Nu är jag hemkommen från stallet och sitter i soffan med katten i knät.

Köade på ett skivstångspass men ingen hoppade av så får hitta på annat i kväll.

Jobbat idag! 🥳 Helt överväldigad av hur glada mina elever blev när de såg mig. 🥺
Haft sexor idag, nya grupper för mig och herregud vad trött jag är. 😆 Märks att hjärnan inte är van vid ljudnivån. 😅

Har fortfarande en galen huvudvärk, men iaf inte migrän längre, så alltid något!

Tränat mitt måndagspass och lagat kvällsmat. Ikväll blir det bara dusch och kanske tv, eller kanske sova direkt. 😆 Bara sovit ett par ynka timmar i natt så känner mig rätt sliten faktiskt. 🫩

Helt ok dag på jobbet.
Är lite tveksam till Anticimex insats men hoppas att jag har fel.
Joggat en runda och nu ätit en macka och dricker java.
Ska se på serier resten av min vakna tid men vet inte vad jag ska välja.
Men först blir det Skäringer och Nessvold för veckans avsnitt kom precis ut.

Stressigt på jobbet idag. Telefonen har ringt i ett, jag har knappt hunnit med nånting förutom att prata med folk. Blev 1,5 h plusflex i varje fall.

Nu tittar jag på Husdrömmar och ska sticka lite tror jag.

Var in till Willy:s för nån mnad sedan. Febrig och trött.
Ett åar banr sprang och jagade varann under höga skrik. Jag bad dem lugna sig. Inte springa och inte vara så högljudda,
En pappa dök på mig - ordentligt ilsken.
Jag hade ingen rätt att tilltala hans barn. Det var hans barn. Inte mina. Det var nästan så att smockan hängde i luften.
Hade jag sett honom i närheten av barnen så hade jag pratat med honom men han fanns nån annan stans.
Då får vell idioten hålla koll på sina ungar.

Gör det näst tråkigaste i livet och diskar. Eller, lagt disken i blöt. Ibland skulle det vara jäkligt skönt med en diskmaskin.

Alltså de där filmklippen på fb där de tvättar URSKITIGA mattor... VAD har de mattorna utsatts för egentligen... :eek: 🤪???

Ja, jag gillar att titta på filmerna. Det är något väldigt tillfredsställande med att se en matta som i princip är så täckt av smuts att den är helsvart och som sedan efter många omgångar tvätt bli som ny igen. Men, som sagt, vad sjutton har hänt med mattorna... :confused::D?!
Jag fattar inte hur mattorna överlever den väldigt ovarsamma rengöringen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund