Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Valde Lassie just för att de ersätter forl upp till 60 tkr. Men gjorde en avvägning och kom fram till att för mig räcker 60 tkr i veterinärvård.
Lassie finns inte här, men jag har hört gott om dem. Just för att Kim är oriental skulle det ge mig lite peace of mind om de även täcker forl, om jag ändå ska byta liksom. :)

IMG_1626.webp
Sitter under en filt, eller två uppkrupen i soffan och tänker på våren som aldrig lär komma 😒

Jag kommer inte ihåg vad Kailzie kostade way back when, men inte sjutton var det över sexhundra i månaden i alla fall. 😅
Det började dock kännas saftigt redan när hon räknades som senior hos just Agria, då sa jag upp försäkringen.
Lady var senio
På gammel katten, Selma, tog jag bort försäkringen på. Hon hade Agria
Hon blev 19, aldrig använt försäkringen. Knappt varit till veterinären förutom sterilisering och det årliga vaccinet

Mamma skaffade Facebook för ett år sedan, nu har hon riktigt kommit in i det och diskuterar en massa politik där. Nu såg jag ett inlägg från henne om energipolitik. Är så glad att vi delar politiska åsikter, annars hade det varit lite jobbigt. 😅

Helt absurt egentligen. Vissa raser kan jag förstå, men "bara" för att det är en raskatt är ju helt uppåt väggarna.

När jag pratade med Agria i samband med att jag skulle flytta min försäkring så förklarade hen att de delat in raskatter i fyra kategorier och just orientaler/burma/siames är en liten grupp som ofta går till veterinären. Pga det så slår ökade vet kostnader mer än för tex huskatter som är den största gruppen katter och där ägarna inte brukar gå like ofta till veterinären utslaget på antal katter.

När jag pratade med Agria i samband med att jag skulle flytta min försäkring så förklarade hen att de delat in raskatter i fyra kategorier och just orientaler/burma/siames är en liten grupp som ofta går till veterinären. Pga det så slår ökade vet kostnader mer än för tex huskatter som är den största gruppen katter och där ägarna inte brukar gå like ofta till veterinären utslaget på antal katter.
Jag tänkte främst perser och liknande faktiskt, men att huskatter hamnar långt ned känns självklart!

Tyckte ju det inte var så jättekallt så tog bara mysbyxorna till stallet idag men blev ju kvar längre än tänkt då jag ju pratade med en stallkompis vilket ju var trevligt 😊. Jag var ju varmt klädd i övrigt och kylan om benen gav sig sen när jag tog en liten men ganska kvick promenad med hästarna som hade bråttom till lunchen så blev rätt typ powerwalk 😄 och sen en stunds skrittarbete barbacka på ridbanan, härliga timmar I stallet 😊.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund