Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
”Mamma, frukosten är klar!” Ropar sonen nerifrån, kommer ner och då har han fixat te och smörgås till mig. 😍 Tror ändå att jag har världens omtänksammaste unge. ❤️😭
IMG_8694.webp

Idag måste vi ut med bilen en sväng, köpa hönsmat och posta paket. Och in via Dollarstore en sväng och köpa en ram eller två till sonens teckningar.

Kallt idag också så behöver sätta igång och elda snart. Ska dock dricka mitt te först. 🤓

Drömt. Kommer inte riktigt i håg men vaknade lite vankelmodig.
Ätit en macka och är inne på kaffekopp nummer två.
Sen ska träningskläderna på.
Senare ska jag till mina föräldrar en sväng.

Måste strax ut och fodra hästar och jag drar mig för det. Det är fortfarande väldigt kallt här och mina fingrar värker av kylan, trots vantar. Något som är trevligt är att jag har gjort ett försök till att frysa en islykta i sockerkaksform, enligt tips från Fredriks fika på fb. De blev så fina när han sedan tände värmeljus i mitten! Får försöka hitta ljusglimtar i kylan :) !

• Gilla
Reactions: Sel
Fattar inte varför det kommer nu. Har inte gjorts några nya installationer den i somras och då var det inga problem.
Fast i somras var det säkert inte så hög belastning…
Hade det varit hos mig hade har försäkrat mig om att jag inte kör så många maskiner (eller laddar bil) de riktigt kalla dagarna.
Jag har väldigt kallt hos mig nu så hos mig hade det helt klart varit en anledning till att säkring löses ut.

Hann med att röja rätt bra under tidspress men min dammsugare vägrade suga, kanske filtret? Så blev en halvdan moppning :D

• Gilla
Reactions: Sel
Strålande väder även idag. Enda nackdelen är att en bil med plast istället för ruta = mycket isig insida på vindrutan.
Nu ska jag motionera och duscha. Sen bara sitta i soffan och se på OS hela dagen :D

Fast i somras var det säkert inte så hög belastning…
Hade det varit hos mig hade har försäkrat mig om att jag inte kör så många maskiner (eller laddar bil) de riktigt kalla dagarna.
Jag har väldigt kallt hos mig nu så hos mig hade det helt klart varit en anledning till att säkring löses ut.
Fast många maskiner? Laddaren, kylskåpet och värmepumpen var det enda som var igång och de går på olika säkringar. Jag måste ladda bilen, annars kommer jag inte till jobbet 🤷‍♀️

Äter frukost nu. Ska sedan packa ner lite för Gävle resan på tis. Göra iordning mina jobbkläder och packa frukost till imorgon. Är ju jobbdag då
Kolla över vad jag ska packa ner inför årsmötet på ons kväll.
Städa akvarium
Kanske baka
Hade tänkt att gå ner till Ica för att panta, men inte när det är-16
Panten får vänta några dagar till

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter