Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstod just orsaken till märkbart ökad arytmi, oro och rasad mage. Haft en förkylningsinfektion med feber några dagar, varvid leverns metabolism av den SSRI jag äter just nu sjunker, därav ökar koncentrationen i plasma motsvarande (på gruppnivå) en doshöjning med 30-40%, och biverkningarna ökar. Allt har en förklaring... :idea:

Vi ligger på 1252 kWh just nu. Luftvärmepumpen går hela tiden och vi eldar 1-2 ggr/dag. Det kommer att bli en DYR elräkning med tanke på vad elpriset har legat på denna månad!
1500 kWh kommer jag nog landa på. :down: Det kommer ju kosta en del men det är ju nätavgifterna som är den största delen vilket jag morrar lite över. Bor på 145 kvadratmeter så jag försöker inbilla mig att det trots allt är ok.

Så fin dag idag med -3 och sol. Härligt att rida och sen slog jag till och bakade lite bröd.

Bifogade filer

• IMG_0709.webp
    IMG_0709.webp
    207,5 KB · Visningar: 53
Hyrbilen (som vi har som ersättning för att sonen frontade vår med ett rådjur) fick två stenskott så jag fick åka och byta in den. Skrev på papper och då hittade dom stackarna inte nyckeln till den nya. Så ett nytt försök med ny bil som dom hade nyckel till.
Nu lite thaimat och hockey och sen Melodifestivalen medan jag pysslar med mina yoyos quiltning

Har handlat massa nysilver-grejer på loppis/secondhand. Letar efter dekoration till bröllopet men försöker mest köpa saker som kan stanna kvar i hemmet och inte behöver säljas sen igen. Som tur är så har mamma lovat att sälja vidare sakerna vi inte har kvar sen så jag slipper. 😅

Nu ska jag äta chips och dipp!

Letar nya tapeter till matsalen. Började vela om det kommer se konstigt ut, idag är det samma i vardagsrum och matsal. Rummen är i princip ett och samma med en stort valv emellan. Tapeterna är fina i vardagsrummet men har gått sönder på några ställen i matsalen.

Äh, det blir säkert bra. Måste bara hitta tapeter vi gillar och kan enas om.
Och kontakta rörmokaren för offert på att byta element. Frågan är om vi ska byta flera eller ta ett i taget.
Är sektionsradiatorer med flagnad färg och tveksam effekt idag. Inte snyggt och inte effektivt.

• Gilla
Reactions: Sel
:banghead: trodde jag hade tvättid idag, visade sig att det var igår. Så nu har jag ett plaskblött plastat frottélakan. Bokade raskt in på måndag som är den första dagen det fanns en ledig tid. Varför kollar jag inte tre gånger att jag har rätt tid bokad.

Var i stallet på morgonen och lattjade lite med unghästen, sen iväg och shoppa med syrran (blev ett ryggskydd/säkerhetsväst och ridstövlar bl.a). Sen kaffe hos mamma och pappa innan jag åkte hem från stan.

Sen kom maken hem med sushi och nu dricker jag champagne.

En väldigt bra lördag 🤩!

IMG_7116.webp

Bra lördag! Tränat hundar på förmiddagen, fick ihop över 6000 steg bara av att gå fram och tillbaka inne på Granngården:), det var fem hundar som tränades idag.
Sen har det varit soffläge resten av dagen, nu blir det en öl och rester av gårdagens tacopaj, gott!

Letar nya tapeter till matsalen. Började vela om det kommer se konstigt ut, idag är det samma i vardagsrum och matsal. Rummen är i princip ett och samma med en stort valv emellan. Tapeterna är fina i vardagsrummet men har gått sönder på några ställen i matsalen.
Om du vill ha nya "gamla" stilenliga taper eller hitta lika som ni har, så kan jag tipsa om retrotapeter.se :idea:

Det är bal för traktens unga bönder på hotellet ikväll (en årlig tillställning) och jag älskar att man bland de mycket varierande priserna i välgörenhetslottoriet kunde finna två ENORMA rovor! 😂 Jag har aldrig sett dess like! Jämför gärna med föremålen runtomkring för skala.
20260131_154754.webp

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok