Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till o med jag börjar klaga på denna jävla kyla.
Dessutom måste jag höja värmen och försöka få upp den mer. Mer pengar ut. För hjärtläkaren sa att för hjärtat på släkting som jag försörjer måste ha ”varmt”. Det är rent hjärt-farligt att ha under 18 grader även för friska personer och verkligen farligt för de som haft problem med hjärtat.
Så ja.. vad ska jag argumentera mot. Upp med värmen.

Älskar ändå hur olika det kan va. På jobbmöte idag sitter jag bredvid två kollegor. En med fleecejacka, sjal och fullt påpälsad. Den andra med klänning, en ”vanlig” (ingen stickad etc). Klänningstjejen har trekvartsärm på den och den går typ till vaderna. Då säger hon, jag har strumpbyxor på mig men det är för att vissa inte gillar hud. För värmens skull skulle jag gärna gått barbent…. :rofl:

Älskar ändå hur olika det kan va. På jobbmöte idag sitter jag bredvid två kollegor. En med fleecejacka, sjal och fullt påpälsad. Den andra med klänning, en ”vanlig” (ingen stickad etc). Klänningstjejen har trekvartsärm på den och den går typ till vaderna. Då säger hon, jag har strumpbyxor på mig men det är för att vissa inte gillar hud. För värmens skull skulle jag gärna gått barbent…. :rofl:
Jag blev lite fånigt nöjd när jag knallade ned till affären för en stund sedan och hamnade bakom en annan kvinna i shorts. :D Det är tre plusgrader, snålblåst och regn.

Det var längesen jag lagade raggmunk till middag men det blev att göra det både igår på jobbet och idag hemma, gott 😊. Bra kallt ute ikväll när jag for tillbaka till stallet för att kvällsfodra; 17 minusgrader hemma och älsklingen stannade hellre kvar i soffan i värmen från braskaminen 🥰.

Hoppas ponnyskrutten är varm nog. Men han har tjocka, fluffiga täcken, hö och gran att äta på och mycket spån + gummimattor att sova på. Praktiskt att vi går in på nutt hö som kräver större giva nu när det blir kallt :D

Sovit rätt dåligt.
Ligger och tittar på Lyxfällan.
Snart ska jag gå upp och dricka java.
Jobb 8-17:30.

Vaknat en timme för tidigt från världens märkligaste stressdröm. Ett bröllop från "don't tell the bride" skulle visst hållas på hotellet och av någon anledning blev jag ansvarig för att fixa fram alla blommor. Varje gång jag fick tag på buketter var de antingen långa och straggliga eller också frös de sönder på vägen hem. De skulle också ha receptionen ute på "borggården" (hotellet har ingen borggård) och av någon anledning hade vi slaktat hästar därute. Gästerna var visst helt okej med slaktavfall så länge jag transporterade bort alla delar som "såg ut som hästar."
Det var fler helt bisarra inslag med, och nu är jag helt slut... 😅 :sleep:

Kylan är inte alls bra för plånboken. El för januari landade på rekordbeloppet 6100 kr och då har vi ändå knappt något element aktivt. 160 öre i snitt per kWh (förbrukningsdelen) är ett underbetyg till elsystemet vi byggt.
Det är bedrövligt. Jag har inte fått min elräkning ännu, men har förbrukat 2-300 kWh mer än vid förra räkningen OCH elen har varit dyrare, så det lär bli betydligt mer än de 2200 kr jag betalade sist.

Milt sagt myggfritt i morse när jag släppte ut hästarna. 🥶
Hur glad är jag över att nya värmeflkten hann komma tills idag? Enormt!
IMG_2691.webp

Vi fick paket som skulle till företag på gården. En man kom och hämtade I SHORTS. Nog för att de mest är inne. Men han kör ändå så till jobbet med. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39