Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jag förstått av dumpen publicerar de väl de män som rent faktiskt kontaktar just barn och är medvetna om det?

Jag förstår att dumpen kan vara lite problematiskt ur ett rättsperspektiv, men för männen och huruvida de är skyldiga eller oskyldiga? Nej, kontaktar man barn för sex i vetskap om att det är just barn är man inte något annat än just skyldig, även om man inte är dömd av lagen ännu.
Precis, det är otroligt tydligt vid publicering att männen har varit fullt medvetna. Många nämner ju till och med Dumpen i chattarna, skriver till det fiktiva barnet att de inte vet om de vågar ses eftersom det kan vara Dumpen, ber det fiktiva barnet att inte berätta för någon att de ska ses, etc.

Precis, det är otroligt tydligt vid publicering att männen har varit fullt medvetna. Många nämner ju till och med Dumpen i chattarna, skriver till det fiktiva barnet att de inte vet om de vågar ses eftersom det kan vara Dumpen, ber det fiktiva barnet att inte berätta för någon att de ska ses, etc.
Precis! Jag har själv läst någon publicering, en från Nyköping. Han var fullt medveten om att han skrev till en "14-åring", var själv över 50, och bad både om bilder, frågade om kläder och vad hon ville göra med honom, beskrev vad han ville göra med henne samt bokade träff. I min värld är man inte oskyldig när man raggar på 14-åringar som 50+.

Ja, är supermysig. Ska ha den i nya lägenheten också.
Älskar den som är orange med, men förstår att det är en smalare smak. 😅
Hade jag fått titta på en lägenhet med de tapeterna hade jag definitivt velat att de var kvar! Särskilt i det här fallet, har ju inte ens hunnit bli slitet, så jag vore superglad av flera skäl.

Men även om man skulle gilla det någon annan gjort så är det ju inte alltid det klaffar rent praktiskt med visningar, tid för överlämning etc att göra en sån överenskommelse oavsett, tyvärr.

Rätt bra dag.
Åttorna fick se svarta moln. Så himla bra och viktig.
”Svarta moln är en monolog som bygger på Walters anteckningar och minnen och som vill få oss alla att försöka förstå och samtidigt väcka medvetenhet kring nutida strömningar i samhället. Tyvärr finns inte många överlevare kvar som kan berätta sin historia, därför blir denna teatermonolog viktig för vår samtid - minnet får inte dö!”

Jag har bäddat rent i sängen och startat en maskin med de utbytta sängkläderna.
Tittar på veckans avsnitt av High Pontential!

Precis kommit hem och finner att de levererat mina nya akvarieväxter. Kul! Jag har velat rescapea akvariet rätt länge ändå så nu har jag en ursäkt. :)
Jag hatar att slänga levande växter bara och jag har alldeles för mycket mossa!

Hade jag fått titta på en lägenhet med de tapeterna hade jag definitivt velat att de var kvar! Särskilt i det här fallet, har ju inte ens hunnit bli slitet, så jag vore superglad av flera skäl.

Men även om man skulle gilla det någon annan gjort så är det ju inte alltid det klaffar rent praktiskt med visningar, tid för överlämning etc att göra en sån överenskommelse oavsett, tyvärr.
Tänker att om den som får lägenheten vil ha tapeterna borde jag slippa måla om, men får väl se vad som sägs. Visningen kommer vara snart och min uppsägningstid går ut sista april. Så det klaffar ju tidsmässigt iaf.

@Fjordfrälst @Tassetassen där färgen flagnat av så kan man se metallen. Det är iofs i underkanten, men jag blir ändå skraj att något ska hända när jag micrar. Just när det gäller just mikro och liknande är jag alltid extra försiktig.
Är rosten djup?
Annars är det väl så att det är ett lager färg som är borta.

Ytterhöljet kan ju inte bli strömförande eller faligt på annat vis. Du ska ju hantera det och röra med dina händer?

Försöker bara förstå vad du tänker kan hända.:)

Jag är en idiot som inte tänkte på att kolla att det inte fanns vätska kvar efter att något kokat över när jag slängde in min tekopp för värmning under några dagar :banghead:
Det där beror inte på det, färgen har helt enkelt bara lossnat nu. Det där rost som förmodligen funnits där redan innan. Du kan med gott samvete använda den till din nya kommer, det är inget som händer.

Är rosten djup?
Annars är det väl så att det är ett lager färg som är borta.

Ytterhöljet kan ju inte bli strömförande eller faligt på annat vis. Du ska ju hantera det och röra med dina händer?

Försöker bara förstå vad du tänker kan hända.:)

Läste om att det är farligt med flagad färg innanför. Det är ju vit färg (inte grån som den är klädd i) som flagnat och under det rost. Själva yttera skalet är ju plast tror jag. Dessutom ser det inte så fräscht ut med rostad färg, även om det är på nederdelen av mikron.

Sovit dåligt pga ont i händer/armar och kände mig gnällig och deppig IOM så trött.
Men en barndomsvän som slåss mot cancer är nu sängbunden den tid hon har kvar. Kan inte stå ens med hjälp. Känns så himla orättvist att den underbara människan inte får fortsätta med sin fina familj. 💔💔
Då känner jag mig rätt lyckligt lottad även om jag grinat till och från över hennes läge idag. Fy fan, vad orättvist det kan vara! 💔

Sovit dåligt pga ont i händer/armar och kände mig gnällig och deppig IOM så trött.
Men en barndomsvän som slåss mot cancer är nu sängbunden den tid hon har kvar. Kan inte stå ens med hjälp. Känns så himla orättvist att den underbara människan inte får fortsätta med sin fina familj. 💔💔
Då känner jag mig rätt lyckligt lottad även om jag grinat till och från över hennes läge idag. Fy fan, vad orättvist det kan vara! 💔

💔❤️

Kontakta arbetsterapeut så du får ortoser att sova med! Det tar inte bort allt, men det hjälper oerhört mycket.
Gissar att det är typ 3 månaders väntetid här. Kanske beställer på nätet bara. Väntar på svar från läkaren på onkologen iom att det kom liksidigt direkt och kan bero på behandlingen. Då måste man få kortison.
Sambo ska se om han kan behandla också. Det har ändå blivit bättre. 🤞

Känner mig trött och irriterad. Ungarna kom tillbaka och slog på fönstret och bankade på väggen på andra sidan. Den här gången reagerade inte hundarna på det. Jag hoppar högt och pallar inte med sånt just nu. Varför kan jag inte få ha det tryggt i mitt hem?!

Huvudvärken är kvar, men lugnare nu så hoppas den dryper av under natten helt så migränen inte uppstår igen. Har haft migrän och epanfall lite väl mycket i januari!

Ätit en knäckemacka och funderar på om jag ska värma en matlåda innan jag gör mig redo för natten sedan. Kanske lite te sedan för att värma i kylan.

Gissar att det är typ 3 månaders väntetid här. Kanske beställer på nätet bara. Väntar på svar från läkaren på onkologen iom att det kom liksidigt direkt och kan bero på behandlingen. Då måste man få kortison.
Sambo ska se om han kan behandla också. Det har ändå blivit bättre. 🤞
Jag fick tid fort efter diagnos och fick ortoserna direkt vid besöket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund