Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt plantera om en orkidé som äntligen slutat blomma, men efter att jag tagit upp den insåg jag att jag inte hade tillräckligt stora krukor så åkte ut till trädgårdscentret och köpte en ny innerkruka. Råkade även få med mig ett gäng ytterkrukor som det var rea på samt fröer till trädgårdslandet. Nu kliar det i fingrarna att så fröer, men egentligen borde jag vila resten av dagen för självklart kunde jag inte låta bli att plantera om några fler orkidéer när jag ändå höll på.

Tvingade ut barnen i snön eftersom det blev så fint när solen kom fram. Upptäckte att det var 2 dm vatten i källaren så var bara att börja felsöka pumpen. Som jag misstänkte var det fruset i röret så när jag skruvade av en del stod plötsligt vatten ut i en lång stråle 😁 Bra att pumpen inte har gett upp trots denna fadäs :up: Får köpa ny rörisolering istället för ny pump som jag först befarade :p

Varit till ikea pga två kissar rev ner gardinstänger igår. Nu semla till lunch. Sedan hänga tvätt och montera gardinstänger...

Båda mina skär till klippmaskinen gav upp så hästen såg ut som en skabbräv :rofl: Som tur va så fick jag låna en kompis maskin så jag kunde klippa klart stackarn 😅 Jag och dottern tog en barabackatur efteråt och nu ska hon skjutsas till pojkvännen. Tar med hundarna och stannar på ett ställe för lite promenad och kanske fotande.

Nu är jag och Lillan (katt) själva här hemma. Jag och tidigare sambon är särbos. Det känns lite konstigt här nu, det är rätt så tomt. Sovrummet är i princip helt tomt, har stängt den dörren (ska köpa ny säng, sover på soffan så länge). Ska diska och sen röja lite. Funderar på vad jag ska äta till middag.

Har nått fram till favoritdelen av lediga lördagar, nämligen den när man får sjunka ner i soffhörnet med lite gofika (kaffe + en rejäl kardemummabulle som importerats från Sverige och legat i frysen och väntat på mig i några veckor :d) och göra ingenting efter att ha fixat och donat i flera timmar. Bilen är tvättad, de nya rullgardinerna är uppsatta, all tvätt är vikt och undanlagd och köket är skinande rent. Maken håller på med badrummet i detta nu och resten tar vi imorgon. Nu soffläge i ett par timmar innan jag ska klä upp mig och gå på vinprovning med tema "off the beaten track", ska bli himla spännande!

Mår ganska kasst, behöver verkligen ta mig ut för att få luft och miljöombyte. Men inte lyckats ta mig ut sedan i torsdags. Mest legat i sängen och lyssnat på ljudbok idag, absolut inte så jag borde hantera dippar i måendet. Inte alls konstruktivt.

Nu när jag skrivit detta inser jag hur deppigt det låter och ska ta tag i mig själv och gå ut. Kämpa lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund