Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laser pa om investeringar - i nulaget gar alla investering in i en AllWorld fond, men ar sugen pa att bli en nagot mer sofistikerad investerare!

Och dagens ungdom vet inte ens vad det är :mad:
Tänk så illa förberedda de är inför livet. Tejp, najtråd och annat br-att-ha.

Själv lånade jag ut ett lastrep till en gammal opel som tappade avgasröret när den skulle köra av färjan. Kompisen knöt rosett på taket och så körde vi alla hem
Ungdommarna på min arbetsplats använder najtråd varje dag ;)

Och dagens ungdom vet inte ens vad det är :mad:
Tänk så illa förberedda de är inför livet. Tejp, najtråd och annat br-att-ha.

Själv lånade jag ut ett lastrep till en gammal opel som tappade avgasröret när den skulle köra av färjan. Kompisen knöt rosett på taket och så körde vi alla hem
Jag skulle ju bara kalla det för ståltråd. :) Men ja, silvertejp, eltejp, en skruvmejsel med minst tjugo bits och lite annat är nästan ett måste i varje hem!

Sitter och äter på restaurang och en unge vid bordet intill skriker högt
- titta vilken tjock människa som sitter där och stirrar på mig.
Mamman säger tyst atr så ska man inte säga.
Ungen frågar varför inte.
Mamman säger att man säger inte så bara.
Ungen skriker att men hon är ju tjock ju. Jättetjock ju. Och ful.
Mamman säger åt ungen att hon ska äta sin mat istället för att prata . Pappan säger inget alls och låtsas inte höra.

Så då var min kväll förstörd.

När jag var yngre var jag rädd för barn. Jag var yngre men fortfarande vuxen. För barn har ofta varit taskiga mot mig.

Nu sitter vi på bussen hem.
Det har varit så kul! Jättesvårt men jättekul 😁
Så tacksam för att mitt jobb arrangerar så mycket roliga aktiviteter för sina anställda.
Kommer inte bli något snowboard-proffs men vill åka igen!

Var inte en stjärna i liften dock 😆
Satte mig mellan två stolar så han till höger om mig kom inte med. Det var inte meningen såklart 😅
Inte heller någon stjärna på att äta snabbmat. När jag var klar reste jag mig och gick, min kompis fick ta min bricka. Hon är en ängel och jag avslöjade att jag tydligen är en snobb som aldrig äter på såna ställen där man måste bära bort sin bricka 😂

Najtråd är sjukt användbart. När jag inte hade mer sist så är stora gem också väldigt användbart. Diskmaskinskorg lagad.

Undrar om många ens har ett förråd av metallgem längre….
Jag Hatar verkligen metallgem och hårnålar. Det är två prylar jag aldrig frivilligt skulle släppa in i mitt hem men som oundvikligen på något vänster hamnar här ändå! :D

Mamman säger åt ungen att hon ska äta sin mat istället för att prata . Pappan säger inget alls och låtsas inte höra.

När jag var yngre var jag rädd för barn. Jag var yngre men fortfarande vuxen. För barn har ofta varit taskiga mot mig.

Vilken vidrig snorunge! :rage: För att inte tala om föräldrarna (vars ansvar det är att uppfostra sina barn).🤬

Du har inte bara haft något som stått och tjuvdragit ström? Laddare i usb-kontakten , kameran transporten eller något?
Nope, inget som inte alltid är där 🤷‍♀️ kameran är extern, trådlös. Belysningen stänger an sig automatiskt. Sladd sitter i usb-uttaget, men det gör den alltid. Har ingen aning om vad som triggat detta.

Men, även om det blev panik och ångest så löste jag situationen! Utan att bryta ihop totalt! Jag är så tacksam för människorna i mitt liv och faktiskt mitt jobb som hjälpt mig att växa och våga tro på mig själv. Nu ska jag packa ihop en kladdkaka till min förman.

Barn, och framförallt tonåringar, är jätteläskiga

Vilken vidrig snorunge! :rage: För att inte tala om föräldrarna (vars ansvar det är att uppfostra sina barn).🤬
Ja känns trist för jag hade äntligen börjat vänja mig vid att äta på restaurang igen. Under många år gjorde jag inte det pga blickar och barns kommentarer.
Samma sak med badhuset. Har senaste året kommit igång med simning men senaste gångerna har barn kommenterat och undrat varför min kropp är så ful dvs jag har massa hud som hänger efter min viktnedgång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund