Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker köpa en yoga/meditationskudde, men har svårt att välja.

Vill jag ha en rund eller halvmåne? Kapok eller dinkel? :confused: Måste beställa, så det blir lite svårt att prova alla varianter.

Jag har semester i morgon och onsdag och fredag och jobbar torsdag. Mitt mantra så jag inte glömmer. Men, funderar på i morgon, kanske ska jag rensa avloppet i köket? När diskmaskinen diskar kommer det upp vatten i diskhon, när jag spolar vatten i ena kommer det upp i andra och det rinner långsamt ur båda. Men ... jag vet hur man pillar isär kopplingar och rör från 1800-talet typ, detta är inte ens 15 år gamla plastgrejer från IKEA och de ser inte lika enkla ut. Samma med handfatet på toa, känns dags nu och där sitter ju kommoden framför, hur gör man då?

Ringer fastighetsskötarna kanske, de har inget emot att göra det vet jag, men jag tycker att det ingår i "boendekunskaper" så det känns pinsamt samt att jag tycker att man tar hand om sin egen avlopps-skit. Men tänk om jag inte kan?

Har storstädat badrummet. Plockade ur en hylla ur badrumsskåpet vilket gjorde att jag fick in även höga förpackningar (hårstyling m.m.), så det enda som står ovanpå skåpet är schampo, balsam, ansiktsrengöring och duschtvål. Mycket nöjd! :up:

Nu ska jag duscha och göra mig klar för att sova. Tidig vecka = alarmet ringer vid kl fyra..

Stoppat in allt i frysen igen. Nu är den proppfull igen. Förhoppningsvis kommer jag inte behöva avfrosta tills nästa år. Iofs eftersom den är så full så isar den igen mycket snabbare än vanligt. Imorgon ska jag ta mig an kyl/frys nu när jag ändå är på g.

Alltså det borde faktiskt vara lag på att alla nya chipssmaker och liknande måste finnas tillgängliga i lagom stora smakpåsar den första månaden eller så!
Det har kommit flera nya jag vill smaka men som inte övertygar såpass att jag vill köpa storpåse eller sexpack. :mad: 😅
Köpte en påse Doritos med srirachasmak förra veckan och kastade bort den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund