Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagom kyligt idag
På jobbet som ligger högre upp var det 42-
Skön promenad till jobbet :)
IMG_5947.webp

På väg till svärmor. Mår mycket bättre idag, sov bra inatt och känner mig normal igen. Var nog sömnbrist som spökade.
Är nog mer stressad än jag tror. Det känns som det ligger väldigt mycket på mig på jobbet, som både är utom och inom min kontroll. Lite konflikt med samordnaren gör det inte bättre heller.

Idag var jag trött när klockan ringde, inte så ofta jag är det nu för tiden faktiskt. Men det rättade till sig efter kaffe, morgonfodring av hästar i -9 och gym :) Jag jobbar på och har feelgoodyoutube på ena skärmen under tiden.

Megara kör sin nattliga racertur när jag har gått och lagt mig. Springer som en galning med uppspärrade ögon och ibland ekorrsvans. Hon studsar på mig, tv i sovrummet, vässar klor springer lite mer, hoppar upp och ner på täcket och attackerar mina fötter och andra kroppsdelar 😼
Det sägs att husky är mycket lika katter och det är de verkligen. Spionen hälsar och säger att springa omkring och studsa på matte i sängen är ett effektivt sätt att få som man vill-matte går upp! Hör han alarmet agerar han ett andra alarm. På helgerna när han känner att alarmet borde ringa är han stand in alarm.... Vad han vill? Bara väcka matte. Och nu när det är snö, rulla i snö. Han har till och med lurat mig mitt i natten om att han var nödig, det var han ICKE, han hade dock behov av att busa i snön och vägrade gå in förrän han hade rullat omkring en stund.

Beställde förstoringar på tre av mina foton jag tagit i vinter och som jag är extra nöjd med 🥰 Vet inte exakt vart jag ska hänga dom men har några alternativ så får testa när dom kommer och jag skaffat ramar. Så himla glad över att jag köpte mig en systemkamera i början av december. Det har gjort fotandet ännu roligare än med bara min iphone! Och känslan av att vilja göra förstoringar av sina egna foton och hänga upp på väggen är ju fantastisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund