Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss inkommen från promenad, svinkallt och det snöar 😫
Nu blir det en kopp te och värmefilt innan jag tar tag i nåt vettigt.

• Gilla
Reactions: Sel
Känner mig som värsta djurägaren någonsin.
Idag hade ena hunden tid hos vet för tansdten/tandkoll. Hon har en tand jag sett som vi ville kolla upp. En framtand/hörntand

Visade sig att hennes mun varit riktigt dålig. En stor tand som lossnat av sig själv, En tand som gått av. Hörntanden var riktigt dålig och tas nu bort. Tandsten, tandstens fickor osv. Kommer krävas omfattande.

Jag vart så chockad att jag var tvungen tt åka hem från jobbet och sitter nu hemma och jobbar

Vilken himla skillnad ett par kängor kan göra! Bytte till jäääättevarma kängor idag men hade lika mycket kläder som vanligt. Har fått ta av jacka, knäppa upp tröja, ta av mössa iom så varm nu i stallet. 😅
Blir nog bra när jag står och väntar medans Hovis jobbar sen iaf. :laugh:

Känner mig som värsta djurägaren någonsin.
Idag hade ena hunden tid hos vet för tansdten/tandkoll. Hon har en tand jag sett som vi ville kolla upp. En framtand/hörntand

Visade sig att hennes mun varit riktigt dålig. En stor tand som lossnat av sig själv, En tand som gått av. Hörntanden var riktigt dålig och tas nu bort. Tandsten, tandstens fickor osv. Kommer krävas omfattande.

Jag vart så chockad att jag var tvungen tt åka hem från jobbet och sitter nu hemma och jobbar
Det är rätt lätt att missa så försök att inte må dåligt över det!

Det är rätt lätt att missa så försök att inte må dåligt över det!

Vet att det är lätt att missa speciellt när det är så små munnar men inte i min vildaste fantasi trodde jag det var så dåligt. Veterinären som kikat i munnen lite då och då fick också en chock.

Jag borstar tänderna inte jätteofta ska tilläggas men de borstas.

Tanken på att hon gått och haft ont länge är det som är det värsta

Sol idag men fortfarande svinkallt :cool:
Jag kollar väderleksrapporten varenda dag med förhoppningen att det någon gång ska stå plusgrader istället, men nej. Bara minusgrader så långt ögat kan se 🥶

Fredag 13, snön faller ner i jämn ström,min svarta bil är vit nu, ska köra till doktorn om 5 min för 1a gången på ca 11 år, hon kommer få mycket att ordna och skam o säga har jag inte varit o tagit blodproverna så det får jag göra på plats (hatar nålar)
Efter det handla o sen göra helg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt