Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gav mig ut i kylan till Ukk
20260214_193406.webp

Finns det någon som pratar neutralt? Min skånska är inte bred alls, men det är ju trots allt en skånsk dialekt. precis så tänker jag om andra dialekter, att det finns neutralare varianter av dialekter, men ändå att man trots allt har någon.

Det finns det mer eller mindre. Jag växlar mellan skånska och rikssvenska. Det gör min mamma också.
Ingen, alltså ingen någonsin, har lyckats få rätt på vilket landskap jag kommer ifrån.

Fler ändringar i schemat för kommande vecka! Det kommer att bli så jobbigt att ha semester när jag behöver bolla runt allt på det här viset. :arghh:
Men det är mitt eget fel, jag sa att jag kunde komma in och jobba, och jag vill inte störa för mycket i mina rutiner med husen.

Trösten är att det blir mer att lägga undan i valpkassan. <3

Senast ändrad:
Nu stod det i tidningen om polisinsatsen innan. Någon som skjutit in genom ett fönster. I samma hus som det brann i början på veckan. Där värme och vatten är avstängt. Det bor en person där, svårt att inte lägga ihop ett och ett här nu.

ställde oss på väntelista till restaurang idag och norpade ett bord vid 16:30. Hemma till 19, inte alls dumt :D
La mig på sängen snabbt efter vi kom hem och somnade en timme 😅

Känns som att jag konstant är tio timmar efter i sömn, trots att jag sover 7-8h varje natt. :sleep:
Nåja, tupplur var skönt iaf!
Nu kanske lite glass?

Vilken härlig vinterdag! Solig och sådär gnistrande och knarrande kall fast solen börjat värma 😍. Stallet och en ridtur I alla gångarter; lite granna trav och pållan kändes mjuk och fin när hon gick i form och lite galopp, sååå härligt 😍. Blev sen en fikastund med våfflor på gården hos mamma och hennes sambo och fick även en ask geléhjärtan 🥰. Blev inte så länge då vi snart skulle tillbaka till stallet för insläpp ☺️. Ikväll en dusch (skönt sen att lägga oss i renbäddad säng 😊) och så tacos och cider med tänd brasa, 20 grader kallt ute nu, och melodifestivalen och se ikapp Farmen 😊. Skönt att soffhänga efter att ha hållt igång under dagen 🥰.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund