Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon som pratar neutralt? Min skånska är inte bred alls, men det är ju trots allt en skånsk dialekt. precis så tänker jag om andra dialekter, att det finns neutralare varianter av dialekter, men ändå att man trots allt har någon.
Men rikssvenska är ju inte neutralt, det är rikssvenska.Det finns det mer eller mindre. Jag växlar mellan skånska och rikssvenska. Det gör min mamma också.
Ingen, alltså ingen någonsin, har lyckats få rätt på vilket landskap jag kommer ifrån.
Men rikssvenska är ju inte neutralt, det är rikssvenska.
Jag menar att rikssvenska är ju en dialekt det också. Även om den inte kommer från det landskapet man bor i.Det där får du nog förtydliga. Om det inte går att höra från vilket landskap någon kommer och personen talar rikssvenska så är det väl i allra högsta grad neutralt.
Jag menar att rikssvenska är ju en dialekt det också. Även om den inte kommer från det landskapet man bor i.
Jag menar att det inte finns något neutralt sätt eftersom allt är dialekter i olika former, även rikssvenska. En variant av språket. Men absolut. Du har rätt.Vad tänker du är skillnaden på rikssvenska och ett neutralt sätt att prata svenska?
Jag skulle vilja återfödas som djur. Om människa bara var alternativ har jag olika önskemål där men de passar inte i denna tråden.Tittar på Mello.
Om jag kommer att återfödas som kvinna vill jag beställa platt mage
Det har jag aldrig haft.
Melodifestivalen var absolut inget att se idag.Funderar på om jag ska kolla på melodifestivalen nu eller senare ikväll eller imorgon.
OS är givetvis viktigare men jag har ju två skärmar.
Melodifestivalen var absolut inget att se idag.
Då kan jag utan problem se den en annan dag!