Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde sån jävla blunder när jag kom hem från jobbet småstressad igårkväll. Gick till skåpet och moffla I mig såndär 25 g choklad lagom när jag ska sova. Smart? NEJ! Om jag fick svårt att somna? JA! Om jag fick ångestpåslag i kroppen? JA! Så idiotiskt mest. Mår mycket bättre efter ett svettigt fitnesspass; känns så skönt att träna nu, trodde jag väl aldrig 😁.

Nehej precis ätit lunch så nu är det hög tid att fixa det åt pållarna 😊. Hästen min får helvila idag efter hela förra veckan med motion. Tänkte eg helvilat henne igår men var ju så underbart väder så tog en kort barbackaritt i skritt upp en sväng i skogen helt kravlöst och bara var och kände steget under mig, underbart härligt 😍.

Har nojat lite en vecka över försäkringskassan, om de kommer godkänna min fortsatta sjukskrivning eller inte. Vet ju att jag har ett bra läkarintyg och att jag har en bra rehabplan med FK inblandade. Men oroat mig ändå.
Men nu kom beskedet att de godkänt den, skönt!

Behövde få iväg en försändelse på över ett ton idag. Sambo är på väg till DK. Jag vill inte dra det tunga på vår lite väl knöliga ramp med mina onda armar/händer. Vet fasen inte om jag skulle fixa det. Men ringde ”våra” världens bästa på DHL och berättade och de fixade hit en kille som löste allt själv. Jag öppnade dörren och så var det klart typ. Alltid så trevliga allihop och är jättebra på att köra/backa in lagom etc.
Åh, vad skönt att det är gjort! 😍

Varit hos kiropraktorn.
Storhandlat och släpat hem allt i tung ryggsäck och tung kasse. 🙄

Slängt mig på sängen så fort jag kom hem och ätit lite godis. TRÖTT!
Men så skönt, behöver inte lämna hemmet förrän ridning imorn kväll. Här ska vilas.

Postat paket, rensat lite mer, postat ännu fler paket, promenerat och hämtat barnet på skolan.
Nu eldar jag i kökspannan, har ätit en kanelbulle och har en kopp te. Om en stund ska jag träna och laga mat. 🙌🏻

Wow, vad eldningspannan funkar enormt mkt bättre sedan byte av innanmätet. Eldade i morse. Nu stod alla tankar fortfarande på ca 97 grader. Kommer inte behöva elda förrän ikväll. I jämförelse med typ 3-5 ggr/dag beroende på vädret. 🥳

Nästa åtgärd är färg. Tror inte att det hjälper men tacksam för alla försök.
Har mailat VDn och hoppas på mer förståelse än från driftschefen.

Bra dag på jobbet.
Nu letar jag efter en bra serie. Lika svårt som vanligt.
IMG_8986.webp

Har tråkigt men har iaf gått en promenad. Skulle posta brev så gick till en brevlåda längre bort som töms senare på dagen. Smart av mig. Kan ju posta där oftare, så blir det en promenad på köpet.
Kollar My cat from hell, funderar på att skriva nåt brev men känner mig trött i hjärnan.

Har du blivit något bättre?
Jo men det tycker jag!
Fick lite andningsövningar förra gången och fler nu, för att öppna upp bröstryggen mer. Varit lite dålig på att göra dem hittills, men är motiverad nu :bag:

Nacken/övre bröstryggen vill inte ge med sig, men vi jobbar på. Nytt besök nästa måndag!

Vet inte om det är nån myt eller ej, men kändes som att dagens behandling släppte fram ett och annat 😅
Hem, sovit en timme, känner mig allmänt småfebrig och frusen. Så skönt att bara kunna vila!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund