Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag alltid kör varmaste programmet så tar det 4 timmar för min.
ÄR det det varmaste programmet, eller är det ett eco-program? På min diskmaskin håller eco-programmet på i en evighet men mig veterligen är "kastrull-programmen" varmare (men tar inte lika lång tid). Jag brukar växla mellan ett 1-timmars-program och ett kastrullprogram. En-timmars-programmet funkar bra, men jag tänker att diskmaskinen nog mår bra av ett hetare program ibland :) .

ÄR det det varmaste programmet, eller är det ett eco-program? På min diskmaskin håller eco-programmet på i en evighet men mig veterligen är "kastrull-programmen" varmare (men tar inte lika lång tid). Jag brukar växla mellan ett 1-timmars-program och ett kastrullprogram. En-timmars-programmet funkar bra, men jag tänker att diskmaskinen nog mår bra av ett hetare program ibland :) .
Mitt 1tim program går på 70grader som är min maskins högsta temp

Det ÄR varmaste programmet. Det är kastrullprogrammet jag kör. Det tar ca 4 timmar. Jag kör det för att diskmaskinen och rören mår bäst av att ha det så varmt som möjligt utan att grisas igen.

Asså häst 😂. Idag på vägen ut på grusvägen såg vi en räv, sen leta pållan rävar överallt med trippande steg, giraffhals och skulle ständigt vända tills jag bestämde vart lite längre fram 😆. När hon slutat spöka kändes hon fin och mjuk i traven i form och en liten, liten härlig galopp I snön med 😍. Gick in på ridbanan och tänkte jobba med lite galoppfattningar men fjordfröken min ville hellre få rulla på lite i snön, häääärligt 😍. När vi sedan skulle trava av lite visade hon tydligt att hon ville mer men då fick hon nöja sig 🙃. Även fast hon är i sina bästa år gör man vettigast i att öka intensiteten lite lagom när man inte galopperat alls mycket på ett tag ju! ☺️.
Sen himla härligt med soffhäng med älsklingen och katterna till Bonde, Farmen och Torpet och gott med honungspizza även om den var lite granna för färdig denna gång 🙃. Sambon är trött efter veckan och har redan lagt sig, jag ska välja ut en bok och göra likadant 😊.

Varit ute på en kort kvällskiss och vi har delat på morötter. Lillpojken norpade ett par själv direkt ur påsen, har dem i hallen för att ta med till stallet och då påsen var öppen passade han på. :d

Ska dricka upp min Pucko och sen borsta tänderna.
Funderar på om jag ska somna i soffan eller i sängen sen när det är dags. Mitt OS-lov är ju snart ( 💔 ) slut så då kan jag inte somna i soffan hur som helst.

Sitter i min pyjamas och med filt om mig och ser på en film jag hittade på SVT play "Herself". Har käkat macka med randig kaviar och druckit te. Gott. Blev ingen middag i dag, mackor och clementiner har jag däremot ätit. Kom på att jag inte tagit kvällsdosen av mina mediciner så det ska intagas också. Och snart sova kanske.

Är i mitt hotellrum i Göteborg. Blev massa strul eftersom förvirring uppstod om vem skulle boka hotell. Slutade med att jag fick panikboka. Perfekt hotell dock.

Knökat med folk när vi skulle äta middag. Var det månne alla GHS människornas fel :cautious:

Snöat rejält ikväll och mer blir det tydligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund