Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev bjudna in till grannarna på middag ikväll; tacos, vitt vin och så testade vi jägermeister orange 🍷. Mycket gott och trevligt 🥰. Sen gick vi in till oss lagom till mellot; behövde verkligen elda ikväll; kyligt inne fast plusgraderna kommit men det är ju så rått 🙃.

Haft långväga besök några dagar, imorgon åker besöket hem och det känns faktiskt jättetråkigt. Är ytterst få människor kan verkligen är 100% bekväm med att ha i mitt hem, men den här personen är verkligen en sån. Vi har sjukt kul men ses så sällan. 😔

Ute snöar det, vilket gör mig helt orimligt förbannad. Jag vill inte ha mer snö. Jag vill ha vårsol och fågelkvitter och mjuka skogsstigar. 😩

Söndag morgon här 8.00! Kaffe på verandan. Det har regnat till och från i en vecka. Så listan är lång nu när solen är framme!

Långpromenad med hunden

Gräsklippning framsida (baksidan är så övervuxen så det får bli ett betaljobb till nån som har rejälare utrustning )

Dammsuga och moppa inomhus.

Köra en eller två tvättmaskiner och kunna hänga tvätten utomhus!

Lasta flaket på bilen med super som ska till tippen efter att vi har renoverat

Städa ur uterummet, det är lite kaos där som vanligt.

Nåja, får se hur långt vi hinner på listan, beroende på hur lata vi är

Vi har ställt in en säng i kontoret nu istället för soffa, när vi bytte sängarna i sovrummet.
Förutom att det brukar vara tvätt-förvaring, så testar jag nu gästsängen :D

Sjukt bekväm! Medan sambon spelar datorspel och kollar youtubevideos. Jag ska hämta lite glass :angel:

Jag tittar på en dokumentär om tsunamin 2004, och har huvudvärk.
Blev ingen middag i dag heller, blev bara macka. Orkade inte. Hade tänkt göra små pizzor, så det får bli i morgon då. Har tvättat en maskin tvätt och torkat den, får väl vika den i morgon. Är inte så pigg just nu, har sovit i eftermiddag då tröttheten tog överhand igen. Undrar om järnbrist är orsaken igen.

Jag funderade i går på om alla människor har svarta ögonfransar? Oavsett hårfärg i övrigt alltså. Jag såg att spionen, som ju har vita fläckar ovanför sina ögon, har både vita och svarta ögonfransar, jädrans coolt alltså! :D Men hur är det med människor? Jag har aldrig funderat på detta, någon annan som plötsligt tänker på knäppa saker??

Sorry för närbild av trumpen spion med sin snow nose dessutom, men man ser det nog ändå här :D
465789061_10160860400573877_2702482520736439352_n - kopia.webp

Jag funderade i går på om alla människor har svarta ögonfransar? Oavsett hårfärg i övrigt alltså. Jag såg att spionen, som ju har vita fläckar ovanför sina ögon, har både vita och svarta ögonfransar, jädrans coolt alltså! :D Men hur är det med människor? Jag har aldrig funderat på detta, någon annan som plötsligt tänker på knäppa saker??

Sorry för närbild av trumpen spion med sin snow nose dessutom, men man ser det nog ändå här :D
Visa bifogad fil 181600
Nej, folk har vita, röda och bruna fransar med beroende på vilken färg de har på kroppshåren. Ljushårig = ljusa fransar, rödhårig = röda fransar osv.

Visa bifogad fil 181600
Jag tittar på en dokumentär om tsunamin 2004, och har huvudvärk.
Blev ingen middag i dag heller, blev bara macka. Orkade inte. Hade tänkt göra små pizzor, så det får bli i morgon då. Har tvättat en maskin tvätt och torkat den, får väl vika den i morgon. Är inte så pigg just nu, har sovit i eftermiddag då tröttheten tog överhand igen. Undrar om järnbrist är orsaken igen.
Människor har olika färg på fransarna. Jag har typ ljusare bruna som jag färgar mörkare. Brukar se i spegeln att jag är lik morfar ibland. Då är det dags att färga fransarna. 😅

En kompis var i Thailand under tsunamin. De har hus en bit upp i bergen. De skulle varit på stranden den morgonen men blev försenade. Så när tsunamin kom var de högt upp och klarade sig. Hennes man fick tyvärr åka runt flera dagar och leta efter en släkting bland all kaos och alla drabbade som inte klarade sig. Hemskt!

Nej, folk har vita, röda och bruna fransar med beroende på vilken färg de har på kroppshåren. Ljushårig = ljusa fransar, rödhårig = röda fransar osv.
Jag har faktiskt aldrig noterat detta! Kanske beror på min dåliga syn, brukar inte vara så nära folk kanske. Får försöka kika!

Men är fransar hår då med andra ord? Kanske som morrhår och mulhår, det är väl något slags hår. Jag borde nog gå och sova istället för att bränna hjärnans enda cell på detta :D

Människor har olika färg på fransarna. Jag har typ ljusare bruna som jag färgar mörkare. Brukar se i spegeln att jag är lik morfar ibland. Då är det dags att färga fransarna. 😅

En kompis var i Thailand under tsunamin. De har hus en bit upp i bergen. De skulle varit på stranden den morgonen men blev försenade. Så när tsunamin kom var de högt upp och klarade sig. Hennes man fick tyvärr åka runt flera dagar och leta efter en släkting bland all kaos och alla drabbade som inte klarade sig. Hemskt!
Har inte tänkt på att man färgar fransarna ens :D

Ja, en riktigt hemsk händelse var det. Så många som inte klarade sig tyvärr!

Söndag morgon här 8.00! Kaffe på verandan. Det har regnat till och från i en vecka. Så listan är lång nu när solen är framme!

Långpromenad med hunden DONE

Gräsklippning framsida (baksidan är så övervuxen så det får bli ett betaljobb till nån som har rejälare utrustning ) DONE

Dammsuga och moppa inomhus. DONE

Köra en eller två tvättmaskiner och kunna hänga tvätten utomhus! EN MASKIN KLAR, ANDRA GÅR NU

Lasta flaket på bilen med super som ska till tippen efter att vi har renoverat

Städa ur uterummet, det är lite kaos där som vanligt.

Nåja, får se hur långt vi hinner på listan, beroende på hur lata vi är
PHU! 1.5h senare! Det går ju ändå fort när man är två! Tar en pas nu på verandan och tittar på koalas i trädet över vägen 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39