Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Irriterad! Projektledare på jobbet och hemma. Folk tycks helt oförmögna att lösa nånting på egen hand. Jag får guida och planera och genomföra.

Ballade ur totalt när maken ringde och frågade vad vi ska äta när han kommer hem. Bad honom föreslå nånting och fick svaret "Nåt lätt" :meh: Jamen då så. Nåt lätt.

Jo men det tycker jag!
Fick lite andningsövningar förra gången och fler nu, för att öppna upp bröstryggen mer. Varit lite dålig på att göra dem hittills, men är motiverad nu :bag:

Nacken/övre bröstryggen vill inte ge med sig, men vi jobbar på. Nytt besök nästa måndag!

Vet inte om det är nån myt eller ej, men kändes som att dagens behandling släppte fram ett och annat 😅
Hem, sovit en timme, känner mig allmänt småfebrig och frusen. Så skönt att bara kunna vila!
Vad bra!
Ja, låsningar kan påverka nervsystemet så att man liksom blir trött/avslappnad mentalt när det är väck.
Om jag är småkrasslig kan det bryta ut efter behandling. Är tydligen vanligt.

För första gången har jag köpt kycklingfärs och gjord kycklingbollar; bara färs, salt, timjan, färskpressad vitlök och svartpeppar. Smakade absolut helt okej 😊. Hade jag aldrig haft en tanke på att prova men är ett av recepten i ena kostschemat från min coach, skadar ju inte att prova lite nytt! :).

Åka mot jobbet om en liten stund 😊

Sökt ett jobb jag redan blivit erbjuden en gång tidigare men tackat nej, och där anställande chef dessutom är min referens och gamla kollega 😅 Så tio minuter efter att jag sökt det sent söndag kväll, så hörde hon av sig på Instagram 😅

Och så har tydligen mäklaren någon som vill titta på lägenheten :banana:

Jag är riktigt stolt över mig själv. Tänkte ju i somras att det skulle bli SÅ jobbigt att vara med på kursträffarna, sitta och prata med folk via zoom. Men... Det är HELT okej nu, till och med roligt ibland :) . Härligt att jag utmanade min blygsel och anmälde mig!!

Insåg just att jag inte varit hos frisören sedan i mars förra året. Mina toppar är verkligen inte i bra skick nu - ordentligt slitna, torra och tovar sig snabbt - och det förklarar en del.. Nu har jag iaf bokat en klippning i mitten av april. Hade ju hellre gått i mars men då har jag en tandläkartid istället :cautious: (Behöver boka in frisör etc på nån av de två vardagar i månaden när jag är ledig. På helgerna går det i princip inga bussar åt det hållet numera..)

Försöker bli tjenis med programmet jag behöver använda på jobbet. Jag hade någon idé om att jag skulle kunna göra klart det jag inte hann med under dagen idag, men det ser kanske mörkt ut🙈

Insåg just att jag inte varit hos frisören sedan i mars förra året. Mina toppar är verkligen inte i bra skick nu - ordentligt slitna, torra och tovar sig snabbt - och det förklarar en del.. Nu har jag iaf bokat en klippning i mitten av april. Hade ju hellre gått i mars men då har jag en tandläkartid istället :cautious: (Behöver boka in frisör etc på nån av de två vardagar i månaden när jag är ledig. På helgerna går det i princip inga bussar åt det hållet numera..)
Tror det är typ 15 år sedan jag var till frisören.
Blev aldrig nöjd och less på att lägga en massa tusenlappar per gång. 😅

Samma här. Det var jättelänge sedan. Tycker att det är alldeles för dyrt helt enkelt. Jag har hittat ett sätt att klippa mig själv istället... :)
Tror det är typ 15 år sedan jag var till frisören.
Blev aldrig nöjd och less på att lägga en massa tusenlappar per gång. 😅

Fattar!

Jag klipper mig numera enbart (ingen färgning eller så), men kan definitivt inte göra det själv - och görs det inte alls så blir det dessvärre svinto av det hela förr eller senare 😅 . Det behöver toppas ett par gånger per år (oftare om jag ska hålla efter nån frisyr, som t ex den lugg som nu fått "växa bort" det senaste året..). Körde i ett gäng år på att inte gå på läääänge och sen helt sonika låta frisör kapa det kort - växa ut - repetera.

Nu har jag sen några år en underbar salong med skickliga frisörer som jag går till - värda varenda öre! :heart Drygt 600:- för en klippning/ca 45min. Samtliga har minst gesällbrev och vidareutbildar sig kontinuerligt. Plus att jag älskar att gå dit pga stämningen - det är himla trevligt där! :)

Senast ändrad:
Hemma efter jobbet och stallet. Var kul att jobba igen men eftermiddagen var lite för seg för min smak.
Nu ska jag duscha och packa upp och ner innan jag ska äta. Måste bara välja vad: krämig potatissallad med bacon, cheddar och majs eller kokt potatis, köttbullar och grönpeppargräddsås :d

Har känt mig oerhört trött senaste tiden och vet att min epmedicin som jag höjer gör mig trött, men tycker ändå det börjar bli dags att kolla järnvärdena, har för mig jag fick järn i dropp i mars förra året och det är ju inte kollat sedan dess, kanske ska be läkaren göra det ändå, så jag inte bara går och tror det beror på medicinen. Allt för att få behålla medicinen ;) Det är ingen walk in the park att börja med ny epilepsimedicin.

Har tagit kvällsmedicinerna och toppat med Alvedon, Paraflex och Diklofenak för att jag har sådär ont i armen igen, även axeln på motsatta sida värker lite. Jag kan ärligt säga att jag verkligen verkligen ser fram emot rejäla plusgrader så snö och is försvinner, jag slipper gå och spänna mig och kylan inte gör ont i min kropp. Det ska bli så skönt med vår! För, det är för tusan snart mars, mars är en VÅRMÅNAD :D

Har jobbat två timmar, pratat med läkare och blivit halvtidssjukskriven på min halvtid. Det känns skönt, såsom min mage krånglar! Även jag oroar mig för om den går igenom hos FK, de är ju som de är, men jag har nu använt fem semesterdagar och tagit ut flex andra dagar för att jobba 2 timmar per dag i några veckor så det behövs ju. Har även varit helt slut och vilat/sovit i soffan.

I morgon ska jag jobba på plats. Det är både kul och jobbigt- kul för att jag vill träffa folk, jobbigt för att jag blir så slut, får huvudvärk och sover flera timmar efteråt. Jobbigt för att jag har ett terapeutbesök inbokat, det ser jag aldrig fram emot, jag vet jag vet, det blir bra i slutändan.

Hemma efter jobbet och stallet. Var kul att jobba igen men eftermiddagen var lite för seg för min smak.
Nu ska jag duscha och packa upp och ner innan jag ska äta. Måste bara välja vad: krämig potatissallad med bacon, cheddar och majs eller kokt potatis, köttbullar och grönpeppargräddsås :d
Potatissalladen lät ju jättegott! Det andra också men välj första :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn