Skönt att kunna få lite längre sömn/ vila på morgonen och inte börja jobba förrän klockan 10 och bara 2 timmar. En lättnad måste jag säga! Nätterna är fortfarande jobbiga med mardrömmar, men det är skönt att kunna slumra på morgonkvisten åtminstone och slippa stiga upp.
Utomhuset har varit halkigt i dag, men spionen varit nöjd med det. Rottisen och jag har ljudligt berättat för varandra om vårt missnöje.
Sedan kom ett apotekspaket och ett paket med djurtillbehör. Det var mest intressant sa doggarna. En reptross till rottisen som hon kan slå ihjäl oss andra med

Jisses vad hårdhänt hon är och vad hon älskar sådana

Och en orm man stoppar godis i, den tyckte spionen om och kommit och tiggt påfyllning tre gånger nu

En antidragsele till rottisen att testa också på min väg att försöka minska de där kasten när hon får syn på något eller när hon vill gå till något ställe. Vet inte hur den fungerar vid hundmöte dock... Hon är jätteduktig på att gå fot och kan även gå fint i koppel, så länge hon inte fått syn på en snöboll, kotte, löv, pinne eller vad det kan vara (eller hund), så det behöver vi arbeta med, bara det att hon är stark- och VET sin styrka. Så, kunnandet är det inget fel på hos henne

Vi får väl se om min träning av envishet på spionen kan vinna över henne också