Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja hon har ju sina tekniker som gör det ännu jobbigare
Rep är roligt att slå i huvudet på folk 😂
Ja hon går ju hur lugnt och fint som helst och så får hon syn på en kotte åt sidan eller längre fram! :D Eller en snöboll. Hon har svårt att motstå sina favoriter :D

Visst är det, jag fick nästan direkt en smäll mitt i skallen i går, hon hade inte haft den länge innan det dängde till i skallen på mig. hon vill ju att jag ska ta den så vi kan dra och i sin iver fäktar hon omkring sig med den :D Men bra att hon tycker det är kul och vill leka, då får hon leka, lite blåmärken på matte är värt det :D

Just nu 5 plusgrader så säkert mer isgata vid stallet idag än igår och då var det tillräckligt halt för jag skulle vara på vippen och slå omkull flera gånger vilket känns I kroppen idag av mina krumbukter 😝. Idag är det broddar på skorna!

Ett tips när det gäller vego-produkter generellt (alltså typ färs eller bitar, sånt som inte är kryddat/panerat/liknande) är att de i mitt tycke behöver både mycket fett och extra kryddor för att kunna mäta sig mot kött. Kött i sig har ju både fett och smak, medan vego-produkter är ganska neutrala i jämförelse.
Sen gäller det ju att hitta märke eller produkt som man gillar. Jag själv kommer aldrig kunna äta quorn, det tycker jag är hemskt :o

Jag snålar aldrig med fett eller kryddor :rofl:
Men absolut, det hade varit ännu sämre smakupplevelse om jag skulle hålla igen med smör och kryddor.

Nu har gästerna åkt, det blir alltid en lite märklig känsla i lägenheten då. Skönt men lite tomt, särskilt när de varit här så länge.
Ska alldeles strax iväg och städa hus, sedan är jag helt ledig imorgon både från jobb, hus och besök! Bara jag och kisse. <3

Allt stod framme, och det sista jag sa på morgonen var "glöm inte overallen". Hjälpte inte.
Jag känner inte att jag kan vänta på att någon polett ska trilla ner, med tanke på sonen.

Det är inte så mycket att jag får fixa saker, som det konstanta påminnandet. "Gör det, glöm inte den, hej och hå".
Sätt en lapp på insidan av ytterdörren? "Kom ihåg "x"!" Så slipper du tjata om kläderna sedan, och sonen blir inte lidande!

Dottern är inne i en period där hon ska rida utan något alls på hästen, inte ens halsring 😂 Det ger många skratt och roliga situationer när hästen tycker att dom kan gå åt ett håll hon inte tycker och det inte går supersnabbt att styra med enbart en spö 😂 Idag fastnade hon i en gren och ramlade av tex :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund