Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte säga upp mig som projektledare här hemma. Så innerligt trött på det! Men, när jag inte påminde och tjatade så for sonen till förskolan utan overall och vantar. Med byxor som var minst två storlekar för stora och konstant hängde nere vid knäna.

Så jag får väl gå in och styra igen. För sonens skull. Men jag varken vill eller orkar..

I fas igen. Det blir så dumt när man har planerat något och sedan blir det inte så. Smågrej, men när jag kom hem upplyste maken om att hästen hade plockat av en av sina boots så hon var inne. Så då var det bara till att på med stallkläder, ut och sätta på bootsen och sedan ut med hästarna igen. Alltså inte börja baka kaka och laga mat, som jag hade planerat. Men nu är kakan bakad (Texas sheet cake) och maten "lagad" (färdigköttbullar och färdigpotatisgratäng ;) ) och lugnet har lagt sig :D ! Om ca 45 min ska hästarna in igen, och sedan vid kl 19 har jag anmält mig till en gratis digital föreläsning om Christinehofs slott. Kan nog bli intressant :) .

Det är helt sjukt. Min moster som levde i total misär hade garderober och byråer fyllda med fina, rena, ofta helt nya med taggen fortfarande på, kläder. Massor av skor. 11 flaskor flytande tvål trots att hon sa att hon inte kunde tvätta sig, osv, osv. Det var också tur att vi inte lät ett flyttbolag ta hand om röjningen eftersom vi hittat smycken, ljusstakar och liknande för drygt 300,000 gömt överallt!

Jag fick hem en kiropraktor med ryggskott igår. Gick inte att genomföra en vecka i DK med behandlingar. Så vi hjälps åt nu. Jag böjer mig och kan jobba i fisk-höjd och han kan använda händer/armar. 😅
Glad att jag hann ta blodprovet jag måste i morse. För nu börjar båda känna av förkylning. Hoppas det är ngt snabbt! 😬

Jag FRYSER alltså jag orkar inte. Hur kan jag frysa såhär mycket hela tiden? 😭🥶

Har tränat och ätit och myst med sonen, nu ligger jag på sängen under ett täcke och försöker få upp värmen innan jag ska duscha och sedan lägga mig under värmefilten. 😣

Jag FRYSER alltså jag orkar inte. Hur kan jag frysa såhär mycket hela tiden? 😭🥶

Har tränat och ätit och myst med sonen, nu ligger jag på sängen under ett täcke och försöker få upp värmen innan jag ska duscha och sedan lägga mig under värmefilten. 😣
Välkommen till den inte så skojiga frys-klubben. Hemma har vi 18-19 grader och det är inte så härligt (om man inte råkar vara ute och solen står på). Har delar av kvällen haft dunjacka inomhus, på riktigt! Fryser ihjäl och humöret påverkas inte direkt i rätt riktning av det. (Dessutom är veden slut :meh:.)

Välkommen till den inte så skojiga frys-klubben. Hemma har vi 18-19 grader och det är inte så härligt (om man inte råkar vara ute och solen står på). Har delar av kvällen haft dunjacka inomhus, på riktigt! Fryser ihjäl och humöret påverkas inte direkt i rätt riktning av det. (Dessutom är veden slut :meh:.)
Värdelös klubb, har inte ens fått medlemskort! :mad: :cautious:

Värmefilt är helt klart räddningen här. Min ved sinar också eftersom den här vintern varat i en evighet 😩

Jag tänkte säga upp mig som projektledare här hemma. Så innerligt trött på det! Men, när jag inte påminde och tjatade så for sonen till förskolan utan overall och vantar. Med byxor som var minst två storlekar för stora och konstant hängde nere vid knäna.

Så jag får väl gå in och styra igen. För sonens skull. Men jag varken vill eller orkar..
Säg till mannen? Han är väl vuxen?

Vila från träningen idag och pållan min har vilat ett par dagar och det var längesen vi tömkörde så det fick det bli en halvtimme ungefär idag. Först ut längs grusvägen och sedan lite trav på volt i snön på ridbanan 😊. Kändes lite öm I låren efter gårdagen men samtidigt kändes benen och stegen lätta 🤩. Härligt med en ledig dag så efter att jag fixat lite sysslor och ärenden var det sen skönt att vara i stallet i lugn och ro och slappa I soffan ikväll 😊.

Skönt att kunna få lite längre sömn/ vila på morgonen och inte börja jobba förrän klockan 10 och bara 2 timmar. En lättnad måste jag säga! Nätterna är fortfarande jobbiga med mardrömmar, men det är skönt att kunna slumra på morgonkvisten åtminstone och slippa stiga upp.

Utomhuset har varit halkigt i dag, men spionen varit nöjd med det. Rottisen och jag har ljudligt berättat för varandra om vårt missnöje.

Sedan kom ett apotekspaket och ett paket med djurtillbehör. Det var mest intressant sa doggarna. En reptross till rottisen som hon kan slå ihjäl oss andra med :D Jisses vad hårdhänt hon är och vad hon älskar sådana :D Och en orm man stoppar godis i, den tyckte spionen om och kommit och tiggt påfyllning tre gånger nu :D En antidragsele till rottisen att testa också på min väg att försöka minska de där kasten när hon får syn på något eller när hon vill gå till något ställe. Vet inte hur den fungerar vid hundmöte dock... Hon är jätteduktig på att gå fot och kan även gå fint i koppel, så länge hon inte fått syn på en snöboll, kotte, löv, pinne eller vad det kan vara (eller hund), så det behöver vi arbeta med, bara det att hon är stark- och VET sin styrka. Så, kunnandet är det inget fel på hos henne ;) Vi får väl se om min träning av envishet på spionen kan vinna över henne också :D

Ligger i soffan under mitt duntäcke, har en feel good-serie på i bakgrunden och tröstäter Ahlgrens bilar efter att ha varit ute hos medryttarhästen för sista gången. Vet att det är rätt beslut men usch vad jobbigt det känns. 💔 Lite mensvärk och jobbångest på det och denna onsdagkväll är komplett 🙄 Ja ja, nya tag imorgon!

Synd bara att de gånger jag provat ärtfärs så har det varit exakt noll gott :cautious:
Det finns ju mer än bara ärtfärs. Jag blev riktigt sugen att testa efter att ha läst det här testet. :d

https://www.svd.se/a/ln3zXo/basta-vegofarsen-2026-test-av-butikernas-vegofars

Vinnare blev
1772058206346.webp

Visuellt påminner denna färs om grovmalet nötkött. Texturen är fyllig utan att bli kompakt, och bitarna faller fint isär i munnen. Utöver det överträffar smaken förväntningarna. Panelen beskriver den som både smakrik och lätt att använda. Den utmärker sig tydligt och blir testets självsäkra vinnare. (Lidl)

69,90 kr, 850 g, 82,24 kr/kg

På delad andra plats kom Färsodlarnas vegofärs, Oumph vegofärs och Garant vegofärs.

Det finns ju mer än bara ärtfärs. Jag blev riktigt sugen att testa efter att ha läst det här testet. :d

https://www.svd.se/a/ln3zXo/basta-vegofarsen-2026-test-av-butikernas-vegofars

Vinnare blev Visa bifogad fil 181770

Visuellt påminner denna färs om grovmalet nötkött. Texturen är fyllig utan att bli kompakt, och bitarna faller fint isär i munnen. Utöver det överträffar smaken förväntningarna. Panelen beskriver den som både smakrik och lätt att använda. Den utmärker sig tydligt och blir testets självsäkra vinnare. (Lidl)

69,90 kr, 850 g, 82,24 kr/kg

På delad andra plats kom Färsodlarnas vegofärs, Oumph vegofärs och Garant vegofärs.

Just den på bilden har jag inte provat men tror att jag provat övriga när jag fått dem i Smakbox. Ingen har uppnått vanlig färs i smak eller konsistens.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund