Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Underbart med fredag och solen skiner :love: Har tränat, matat djur, skickat ungar till skolan, ätit god frukost, läst lite och nu är det full fart med jobb. Får försöka jobba på så kan jag sluta lite tidigare. Jag och ungarna är ensamma hela helgen så vi ska lyxa till det och göra egen nachotallrik ikväll och grönsaker och dipp till filmen. Ser fram emot en mer eller mindre oplanerad helg med dom.

Frulle avklarad. Dags för medeciner sen promenad med dogsen innan jag drar till stallet. Det är SOOOOL ute!

Avvisade precis ett samtal från en sk gammal vän. Finns en anledning till att jag didsat dig senaste halvåret liksom.

Kanske längre.Jag har gjort den klassiska och ghostad människan utan att blocka.

Vill verkligen inte ha denne i mitt liv längre. Oerhört energikrävande. Han hade ju en jäkla massa grejer förvarat hos mig innan jag fick ta i med hårdhandskarna och köra bort det åt honom. Och det enda han kan prata om var gång vi träffadse är om min döda sambo osv. Känner bara att Nej tack.

Men nu har han stört dagen tillräckligt dags att sätta fart

Puuuh, tur att jag äter ångestdämpande. Annars vet jag inte hur det hade gått.

Fjärilarna i bröstet har varit fullt vakna under morgonen, och då tror jag inte att chefen är på plats idag.

Jösses Amelia, ta det lugnt Asko :crazy:

Pecis haft medarbetar samtal. Nu väntar jag på att kollegan ska bli färdig sen ska vi åka och fixa lunch på bästa stället.

Sallader - alltid på lunchmenyn
  • Chèvre & rödbetssallad med chèvre-creme & picklad rödlök
  • Räksallad med ägg & citrondressing
  • Varmrökt lax med citrondressing
  • Caesarsallad med kyckling, bacon, parmesan & krutonger

Veckans Soppa
  • Nudelsoppa med röd curry, kokosmjölk, ägg 63, koriander, salladslök & grilled cheese sandwich

Veckans kött
  • Chicken Fingers med ranchdressing & rostad potatis
  • Trötafärsbiff med gräddsås, rårörda lingon & kokt potatis
  • Kycklingburgare med sweet chili, crème fraiche & pommes
  • Club sandwich med pommes
  • Råbiff med svartpepparmajo, picklad rödlök, chips, parmesanost & pommes 159:-
Vad hade ni valt? :D

Ceasarsalladen, Club sandwichen och kycklingburgaren är stående på menyn och grymt goda :D
Soppan är jag inte så förtjust o men deras grilled cheeze sandwich är att dö för så kanske tar soppan bara för den :rofl:
Men gott! Var är detta? Snälla säg nära Skövde. :D

Alltså det tog typ 2 veckors arbetstid (känns det som) men nu har jag... en tom mailkorg!? :nailbiting:
Det känns märkligt skönt. Ligger bara 4 mail där och skvalpar som jag behöver agera på och sen svara på.
Det finns till och med mappar och regler som gör att mail hamnar i olika mappar.

Känner mig... konstig :D

Jag och chefen hade ett kort möte bara vi sinsemellan (jag satte på en inspelning för säkerhets skull ;)) och det gick faktiskt rätt bra.
Kom överens om att sätta streck över hela konversationen, att det blev bara fel att chatta då hen inte riktigt klarar av den typen av kommunikation om man diskuterar djupare ämnen.

Jag kan nog få lite hjälp av ombudet i tekniker vad man ska göra om något liknande händer igen etc. Men annars så känns det ganska okej nu, stor skillnad på att prata om det ansikte mot ansikte.

Jag och chefen hade ett kort möte bara vi sinsemellan (jag satte på en inspelning för säkerhets skull ;)) och det gick faktiskt rätt bra.
Kom överens om att sätta streck över hela konversationen, att det blev bara fel att chatta då hen inte riktigt klarar av den typen av kommunikation om man diskuterar djupare ämnen.

Jag kan nog få lite hjälp av ombudet i tekniker vad man ska göra om något liknande händer igen etc. Men annars så känns det ganska okej nu, stor skillnad på att prata om det ansikte mot ansikte.
Skönt att det känns bättre och att ni kan gå vidare. Hoppas verkligen du hittar en bättre arbetsplats snabbt så du slipper fler likande situationer ❤️

Slappna inte av för mycket bara. Mvh gav chefen alldeles för många chanser i 4 år eftersom han var så otroligt bra på att släta över skit han gjorde och jag är för snäll :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund