Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit gott, kaffe på sängen, mata djur, träna, gudomlig frukost och nu jobba. Får jobba på några timmar sen väntar jag hovslagaren innan lunch och tanken är att unghästen ska få skor för första gången.

Sov riktigt kasst inatt. Upplever att jag är ordentligt sovtrött när jag går upp för att sova men väl i sängen är det som bortblåst. Hjälpte inte att sambon var extra snarkig. Men men. Har dragit igång en tvätt, släppt ut katterna och ätit frukost. Ska spela lite Animal crossing och dricka te innan jag börjar spåna på om jag kan sy en liten bebispresent. Imorgon ska jag träffa kompisens 1-månaders för första gången!

Honkatten lyckades bli utlåst inatt....Kom in i morse och det var drygt 4 minusgrader. Nu skiner solen och katten soooover inne 😅🥰.
Jag ska dammsuga av nedervåningen med innan jag ska dra av ett fitnesspass igen (ett igår med, skön känsla efteråt 😊) innan lunch och så iväg till stallet I solskenet 😍 före en till jobbkväll innan en ledig dag 😊.

Har världens längsta dag. Vaknade sju. Har fixat hemma (tvätt och mat). Badat sonen. 13.30 ska det lämnas på föris, någon gång innan dess ska hunden aktiveras. Sedan är det jobb till 01.30 och förhoppningsvis sängen någon gång innan 03 inatt :crazy:. Är bara i startgroparna mao...

Gått morgonpromenad i 4 minusgrader. I eftermiddag ska vi få 14 plusgrader, det svänger...

Matat suris så jag kan sätta en deg i eftermiddag och även bakat en banankaka med choklad. Nu doftar det ljuvligt i köket. Banankakan ska vi fika på imorgon, när det är kursavslutning på kombikursen.

Unghästen var hur duktig som helst! Livets första skor är nu på 🥰 Älskar känslan av att alla fyra hästarna är fina om fötterna.
Var rejält hungrig när jag kom in från stallet så jag gjorde mig god lunch och sen kaffe och fortsatte jobba :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund