Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Googlar jobbgrejer och funderar pÄ var jag kan köpa ett klucklod. MÄste förstÄs gÄ via chefen. Borde inte fundera över sÄnt pÄ en lördag :rofl:
Behöver ni en bra excel för inmĂ€tningen (för gissar att det Ă€r grundvattenrör i förhĂ„llande till infiltrationer som ska mĂ€tas) sĂ„ skicka pm sĂ„ fĂ„r du min jobbmail â˜ș

Haft en vÀldigt produktiv dag! Klippt sparven, hÀmtat och lÀmnat in/ut paket, besökt 5 affÀrer för att handla present till en vÀn som fyllt Är (och fick ihop nÄgot som kÀnns riktigt bra!), promenerat med hundarna och en kompis och lagat middag :)

Behöver ni en bra excel för inmĂ€tningen (för gissar att det Ă€r grundvattenrör i förhĂ„llande till infiltrationer som ska mĂ€tas) sĂ„ skicka pm sĂ„ fĂ„r du min jobbmail â˜ș
Du har pm (med ett litet gnÀll i, ber om ursÀkt för det)

Haft en kompis pÄ besök men det blev tyvÀrr ett kortare besök pÄ grund av dÄligt mÄende. Men vi fÄr ta revansch vid senare tillfÀlle.
Jag hoppas bara att hennes cykeltur hem gÄr bra!

Ska packa ihop mig hos mamma dÀr vi tillbringat kvÀllen och Äka hem (150 m :D ) till egen sÀng. Hoppas att jag kan sova i natt!

IgĂ„r var ridbanan rĂ€tt torr (idag plaskblöt igen) sĂ„ passade pĂ„ att lĂ„ta pĂ„llan fĂ„ trĂ€na lite över cavalettikryss I alla gĂ„ngarter I lina :). Idag regn precis som förra lördagen sĂ„ gjorde en repris; en skön halvtimmes promenad samma svĂ€ng och nu fick hagkompisen haka pĂ„ med ut 😊.
HĂ€st fick regntĂ€cke pĂ„ idag dĂ„ det ju var kallt regn och fick ett nytvĂ€ttat men det varade inte sĂ„ lĂ€nge; iaf pĂ„ ena sidan 😅.

Ätit tacos och druckit cider och sett nĂ„gra avsnitt av Uti bögda och nu Bytt Ă€r Bytt som Ă€ntligen Ă€r tillbaka fast lite omgjort 😊. Skööönt med soffhĂ€ng đŸ„°.

Sitter och lĂ€ser om lite projekt i nĂ€rheten som lyfter hjĂ€rtat. De har bland annat planterat 1700 trĂ€d i anslutning till en bondgĂ„rd hĂ€r i nĂ€rheten. Även pĂ„ betesemarken. Bara inhemska sorter som ska hjĂ€lpa till med mĂ„ngfald, Ă„terbruk och vatten och miljö. Det kommer att se helt magiskt ut om tio Ă„r eller sĂ„ tror jag!
KörsbÀr, Àpplen, pilar, rönnbÀr, björk ek... :love:

https://destinationtweed.org/borders-farm-leads-the-way-with-large-scale-agroforestry-initiative/

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Valvaka!
  • DejtingtrĂ„den 39