Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen fick lilleplutt lämna sjukhagen nu när jag var där och mockade hagen.
De körde rally innan kli-mys. Så fint att se gullpluttarna så nöjda! ❤️
Sambo lagar god middag och så ska vi se F1. Mys! 😍
Den ”trötta gamla 20-åringen”. 😂
IMG_3972.webp

Finns det över huvud taget katthem utan förstörd inredning? Eller nedkissade textilier.
👋 Här är ett av dom.

Jag har aldrig haft en katt som förstört något eller som inte gått att fostra till att inte vara i möbler och då har jag (alla utom EN, som kom hit som 12 veckors) bara haft omplaceringar som varit minst 1 år, bara hankatter iofs ;)

Jag funkar bara med hankatter, tikar och ston... :p

Grannkatten som flyttade in när grannarna vräktes, han förastårde tapet för tusenlappar, en Mio-soffa och två omklädda vintage-fåtöljer. Aldrg mer en katt innanför den här tröskeln.

Finns det över huvud taget katthem utan förstörd inredning? Eller nedkissade textilier.
Här är ett till katthem där ingenting har blivit förstört eller nedkissat, jag har även krukväxter i alla fönster och har haft både egna katter och fosterkatter.

Spenderar större delen av dagen utomhus. Gjort några kallsådder, satt ned mina dahliaknölar i jord för att väcka dem, krattat, planterat blommor i krukor, fixat påskris på trappen osv, allmänt vårfix i trädgården. Finns ju alltid mer att göra dock!
Skön känsla i kroppen när den får jobba med sånt. 😁

Nu ska jag laga kvällsmat och fixa lite påskris till köksbordet också. 😁
Bra påminnelse! Jag måste ju slänga ned mina nasturtiumfrön snart, de gick så bra att kallså ifjol. Ska nog råka "tappa" några runt fasanburen också.

Hemma. Det gick bättre än väntat med min unge kollega idag. Han verkade av någon anledning lite nere på morgonen, men när jag avslutade dagen med att berätta att lönen går upp i April fick han i alla fall sluta på en god not. 😅
Det tar sådan energi bara! Det bästa med mitt jobb är ju att jag kan gå dit, låta allt gå över huvudet på mig och bara göra mitt jobb, lyssna på ljudböcker och gå hem igen.

Vissa katter kissar gärna på textilier så man får se till att inte ha några liggande framme särskilt på golvet. Det kan också vara ett tecken på UVI.

Sedan är många katter extremt petiga med sanden och hur ofta man rensar lådan. En del sätter lådan där katten kissar. Finns sprejer som gör att katter inte vill kissa där. Stoppa Felivel i ett uttag för att katten ska bli mer harmonisk.
Min gammel katta, Selma, kissade lite varstans sista åren. Hon var nog både dement och såg dåligt. Bajsade i badkaret
Hon var även petig innan hon blev gammal, med renheten i lådan
Simba kan få för sig ibland att pinka på kläder eller mattor, om lådan inte är ren i hans ögon...

Konstaterar (inte första gången) att det är så mycket mer givande att underlätta för dem som underlättar för mig; de som inte hjälper mig kan inte förvänta sig det tillbaka. Gäller såväl både i arbetslivet som annars i livet 🤗🥰.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund