Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra input, jag är dock sån att jag helst skulle vilja ha en enkel gammal telefon utan alla funktioner som nästa telefon. Ju mindre jag har på den desto bättre. Jag kommer oavsett inte missa något ;)
Jag har en knapptelefon och egentligen hade jag hellre haft den. Men busskort, bank osv - allt är ju digitalt 😩

• Gilla
Reactions: Sel
Har beslutsångest. Ska köpa ny handväska, har letat lääänge och nu hittat två olika på rea som ändå känns bra. En är i "perfekt" modell, men blå. Den andra är lika stor, men har annan, tråkigare stängning. Den andra är dock svart, vilket jag gillar. Hade den blåa varit svart så hade det inte varit något att fundera på, men... blå?! Jag klär mig normalt sett inte i någon färg som skär sig mot blått, så det skulle nog inte bli fult så sett, men jag gillar svart... Det skiljer bara 80kr mellan dem, så inte heller priset är något som avgör.

Frukostgröten kokades på vedspisen idag igen, elda varannan dag i den håller fukten ute men jag behöver inte tända krematoriepannan än på ett par dar eftersom jag fyllde acctanken ända ner i botten och den värmen går ju bara till elektroniklabbet som är välisolerat och ligger vägg-i-vägg med panncentralen, det räcker med spillvärmen.

*Undrar vad jag ska sätta fyr på nästa gång, kanske sista engångspallen, lite gammal järnvägsslipers och nåt bildäck kanske?* 🤔

Har beslutsångest. Ska köpa ny handväska, har letat lääänge och nu hittat två olika på rea som ändå känns bra. En är i "perfekt" modell, men blå. Den andra är lika stor, men har annan, tråkigare stängning. Den andra är dock svart, vilket jag gillar. Hade den blåa varit svart så hade det inte varit något att fundera på, men... blå?! Jag klär mig normalt sett inte i någon färg som skär sig mot blått, så det skulle nog inte bli fult så sett, men jag gillar svart... Det skiljer bara 80kr mellan dem, så inte heller priset är något som avgör.
Jag hade valt den perfekta modellen!

Till Katrineholmstrakten kommer regnet om c:a 1,5 timma och sen regnar det ett helt dygn enligt SMHI fast jag litar inte på dom när regnet ska börja och sluta, då kör jag med Regnradar.se för där stämmer det och då ser man i realtid vad som händer.

Det kommer att bli en lång och het eftersommar, jag ska sätta upp takrännan vid bostadsdelen strax efter midsommar så då lär det inte komma en droppe mer i sommar om jag känner mitt gamla vanliga flyt.:D

En ny dag, samma fåtöljtjuv. Jag har inte hjärta att flytta på henne, så tänkte att hon kanske skulle bli störd om jag försökte gosa och då flytta på sig självmant. Nej då, hon är på goshumör. 🩷 Så här sitter jag på den måttligt bekväma fotpallen och väntar på att tvätten ska torka. Sedan blir det att läsa i några timmar. Vi får se om platsen på balkongen blir ledig eller om jag måste gå in.

IMG_20260614_112029.webp

Äntligen tillgång till åkergräsklippare så nu har jag svirat runt på gräsmattan, klippt kanter och det blev jättefint :up: Tog sen en sväng med trimmern tills batteriet dog som nu ligger på laddning.
Väntar på tvätten som är klar om en timme sen ska jag bort och börja fixa sommarhagarna på andra sidan skogen. Sol ute med nån enstaka regndroppe ibland, vi som skulle ha moln och regn hela dagen enligt smhi :up:

Jag pensionerade min i höstas, den klarade nästan ingenting längre och laddade ur hela tiden.

Jag gav också upp och har köpt en samsung a56 för att ersätta min a12. Hittade en relativt bra deal så det var bara och köpa. A12 fungerar fortfarande med bankid men den laddas inte bara ur konstant och är seg som melass på vintern. Utan när jag försöker surfa blir det bara svarta streck. Samt att jag inte alltid får samtal och mess när de skickats utan de kan droppa in någon/några dagar senare. Om de alls kommer fram.

Gått en promenad med hästen sen har vi veckohandlat :) Sambon fick dock åka tillbaka till stallet för där glömde vi nycklarna, nu är han hemma igen med dem :up:

• Gilla
Reactions: Sel
Fasiken. Halkade och föll handlöst när jag skulle gå in i duschen och tjongade rätt i golvet med bakhuvudet. Jag ska iväg på ett viktigt möte klockan tre och hade tänkt passa på att handla innan. Nu värker huvudet och jag har ont i ryggen (i princip säker på att det är mjukdelarna som fått sig en smäll). Ibland är det bra att ha lite isolering ;)

Tänker ta med mig en powerbank och sladdar om jag känner att jag måste åka in till närakuten. Jaja. Det är inte ryggen utan huvudet som är en liten oro. Men samtidigt, så onödigt och pjåskigt att åka in och sitta där i några timmar bara för att höra att allt är bra.

Jag kan bara inte banga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn