Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av någon anledning fick jag för mig att baka bullar i värmen idag. Rabarberbullar som brytbröd i långpanna. Borde följt min instinkt och gjort rabarberkompotten innan jag satte igång med degen för den första batchen brändes vid när dottern behövde hjälp och den andra tvingades jag sluta koka eftersom jag var rädd att degen skulle jäsa för länge annars. Så resultatet blev varm och lite för blöt kompott på det = kladd. Men förhoppningsvis gott kladd och eftersom det skulle ligga tätt i långpannan gjorde inte oformligheten så mycket.

Sen åkte vi och badade, samt avslutade kvällen med att grilla hamburgare i trädgården. Nu ska bara äldsta somna så ska jag slänga mig i soffan sen.

Avverkat massor på min "att göra lista" så nu kan jag fylla på den igen 😅
Sett nya och sista Avatar filmen och tycker nog att den är den bästa av allihopa faktiskt. Inte bara krig hela tiden. Nu ska jag ta en dusch och sen försöka sova. Jobb i morgon och klockan ringer vid 05.

Avverkat massor på min "att göra lista" så nu kan jag fylla på den igen 😅
Sett nya och sista Avatar filmen och tycker nog att den är den bästa av allihopa faktiskt. Inte bara krig hela tiden. Nu ska jag ta en dusch och sen försöka sova. Jobb i morgon och klockan ringer vid 05.
Jag som tyckte att de slogs alldeles för mycket 😅

Anlänt i stugan. Hör lite oväsen utanför. Storskraken har med sina 13(!) ungar som har sim- och dykträning. 🥹

Katten kom precis in, så snart får vi gå och lägga oss. Två veckor till, sen semester!
1000017830.webp

Har precis varit ute med katten för att plocka fläder, men det gick plötsligt snabbt att kuta hem för det började duggREGNA! KATTastrofen! :arghh:🙀😅
Jag är väldigt sent ute dock så om jag ska göra fläderblomslikör får det bli en mycket liten sats.
Tur att likör sällan njutes i så stora doser! Det blir en pilotstudie. (Så småningom kan du sälja ditt utsökta recept till hotellet. :D )

Sant det i och för sig! :D Nästa år ska jag komma ihåg att skörda mina egna rosa fläderblommor också, så ser det snyggt ut med.
Hotellet gör för övrigt de bästa hallon och jordgubbslikörerna jag smakat! :love:
Låter ljuvligt!

Då var jag inte på fel spår ändå. 🍸

• Hjärta
Reactions: Sel
Slösurfar istället för att sova :cautious:
1,5 veckas minisemester är slut och jobbkläderna är bestyckade inför morgondagens jobb.
Nu är det 5 v jobb innan den "riktiga" semestern, jag längtar redan :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn