Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet

Vill bara hem och kolla till min hund. Vi har tid hos veterinär imorgon kl 8 men hon mår inte riktigt bra :(

Hon har ont utan att vi vet varför och det kom plötsligt. Nu gå rhon på smärtstillande och tack vare värmen har vi varit stilla men vi måste in. Har ingen aning om vad det kan vara klämt och kännt överallt men ingen reaktion Ingen feber men hon är rejält smärtpåverkad.

Lilla vän.

Äter medicin jag svettas mycket av, inte jättekul i värmen som är nu. Var ute på balkongen för att vattna blommorna och blev rejält svettig bara av att vistas kort där. 😓

Skickade bild på min tumme till svägerskan. Skrev välkommen till *företagets namn* nagelteknolog vi tar inte betalt snarare får man betalt valfria färger tar ingen tid. Fördelen med lackering man får betalt för att både måla naglarna och göra slingor...

Köpt fler borr och borstat på hästen som har lite sommarlov. Lunch är äten och snart är det dags att fortsätta med bergspräckningen :)

Och just det! På vägen hem från stallet kom det gående en lös hund över länsvägen så då fick vi stannat och fångat in den. Såg ut som en husky eller spetsras, som iaf jag inte kopplar till att kunna gå lös hur som helst :angel:

Som tur var så hörde den hemma vid första huset vi stannade till vid och knackade på hos, så den blev återlämnad :) Den hade öppnat altandörren och rymt.

Senast ändrad:
Inser hur mycket vi slapp värmen på landet i helgen. Vågade mig ut i solen på balkongen 15min i förmiddags, och 15min i slutet på lunchen. Håhåjaja. 🥵
Nu är jag ordentligt inkrämad i solskydd och ska snart köra iväg till sommarhästen :love:
Blir nog promenad i skogen idag, under igångsättning och har gått tre små pass på raken nu. Men då får ju jag mina steg också :D

Målar naglar och skriver med en hand. Ska på middag till min brorson eftersom det är hans födelsedag. Vill egentligen inte gå. Men jaja.

Skynda till vården så du får penicillin asap! Bältros är ett skit som kan bli väldigt allvarligt. Akuten är ett rimligt alternativ.

Bältros it is. Efter lite turer (vände mig igår till Min Doktor online men återkopplingen dröööjde (jag borde läst recensionerna) och jag var tvungen att vänta på en hemleverans från DSV) så hann jag precis till drop-in. När jag kom dit fick jag först besked om att drop-in tiderna var slut. Men när jag lade till att jam misstänkte bältros lyckades de ändå plocka fram en tid bara 20 minuter senare, så nu har jag fått något antiviralt läkemedel utskrivet.

Jag önskar bara att någonting kunde ta bort min eländiga huvudvärk också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39