Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
5,5 arbetsdagar kvar innan fem veckors semester. Igår bokade jag spontant resa till Gotland så vi drar på fredag 26 jag och dottern. Sen ska hon sommarjobba i tre veckor så då blir jag hemmavid. Sen åker jag till Småland och hämtar hästtjejerna för årets ridresa på Fårö. Det blir en bra sommar det här!

Trevlig midsommar på er alla 😍

På jobb.

Magen är lite orolig men det är som det är (tack mediciner) spydde galla imorses nu springer jag på toa stup i ett) Brukar gå över efter ett tag skönt att vara på en och samma plats och inte behöva sitta i bil :D

Har en bra dag. Fint väder och ska till gymmet med mamma i eftermiddag efter jobbet.

Unnade mig en liten kaffepaus på trappan i solen med solande tax som sällskap innan jag fortsätter jobba :D

IMG_1614.webp

På lunchen ska jag gå och köpa nya löparskor. För några månader sedan satt jag och kollade efter alternativ till löpning och funderade på vad jag skulle göra med mina löparkläder när jag inte kan springa längre typ 😅
Så glad att foten bestämde sig för att bli bättre. Fortfarande inte bra, fortfarande är tån svullen och röd och blå. Fortfarande svullnar framfoten och gör ont på random. Men jag kan springa och jag tror jag kommer kunna genomföra halvmaran :up:

Funderar dock på att gå till VC efter semestern och se om de öht kan göra något åt foten eller om det bara är att acceptera att den är ett mysterie. :cautious:

Ska gå ut och handla och hämta ut två byxor och en klänning. Om jag inte reser imorgon så vill jag ändå ha lite midsommarmat. Men, ja, det troligaste är att jag åker. Men bara stannar så kort tid som möjligt.

Typiskt att min nya mobil, skal osv kan hämtas ut idag när jag inte har tid att mecka med dem.

Vila är väl det absolut sämsta du kan göra med ryggont?
Frågar du vården säger de att du ska röra dig.

Så skippa funderingen :)
Har man ramlat och slagit sig gul och blå i badkaret så är det inte ett "vanligt" ryggont utan i värsta fall frakturer och ledskador, oavsett så är nog @MJLee rejält blåslagen överallt och då är det kanske inte alltid motion utan vila som gäller. TS har varit i kontakt med vården men då hon inte kräks efter att ha slagit huvud och nacke bedömde de att hon kan gå hem igen och återkomma om det blir värre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund