Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen lite åska! Tyvärr inget regn och inget högt muller, men det blixtrar till på himlen lite nu och då. Det tycker jag är väldigt mysigt. 🩷

Dagen har varit väldigt varm. Jag var ute en sväng om apoteket och köpte mig även middag - en Lyxshake på Max. 🙈 Rotade fram fläkten från förrådet och har haft det nästan svalt i vardagsrummet sedan den sattes igång. Skönt! Skönt också att morgondagens väderprognos har blivit liiiite svalare: "bara" 31 grader. Det får gärna sjunka lite till så att det går att sitta något på balkongen.

Har varit ute och kastat småsten i marelden. :love:

Bilder gör det inte rättvisa, men jag orkade inte ladda upp en film.

1000021420.webp

Senast ändrad:
Repris av gårdagen: bad i samma sjö ikväll med fast lite tidigare och stannade en timme 😊. Luften var varmare så vattnet kändes kallare men ändå så skönt! 😊. Hemma igen bjöd vi grannarna spontant på tacos; ett glas vin till och härligt att sitta ute och njuta när man kunde känna värmen börja släppa, svalorna som flög omkring och vår honkatt som höll sig runt oss 🥰. Härligt avslut på en härlig dag 😍.
#enkvällijuni

Kollar lite på England-Panama. Men vet inte om jag tycker den är så intressant att jag kollar färdigt. Går kanske och lägger mig istället.

Strax midnatt och det är fortfarande 21 grader ute och nästan 26 på nedervåningen, högre på övre våningen då ju värme som bekant stiger. Som tur är har vi AC'n, hade ju inte gått att sova utan den! Ser ut att bli tropisk natt inatt. God natt 🌙⭐️.

Hihi 😃. Det är ju lite läskigt om det plötsligt slår slint i tjurarna men mamma hade unga tjurar hon födde upp till produktion och de var faktiskt himla trevliga 🥰. En av dem var noga med att vika undan huvudet med horna för att inte skada henne när hon ryktade dem rena ❤️.
Den här tjuren var av rasen Charolaise och dom är ökända för att ha ett jävla humör men den tjuren och jag fann varann direkt, bonden gick aldrig in i hagen om tjuren fanns där eftersom tjuren hatade honom trots att han aldrig gjort tjuren något för när. Det var en inköpt avelstjur så det kan ju hända att han asocierade rösten, sättet och att han rökte med gamla ägaren som vi inte visste nåt om alls. Jag gick varenda dag genom hans box på vintern och då skulle han "stånga" in mig i väggen, jag svarade med att hugga tag i frambenet och försökte välta honom, ingen vann fighten. :laugh: En ytterst lyhörd individ, aldrig falsk utan en toppenmysig kompis och vi hade mycket skoj för oss, till bondens förskräckelse. 🙈 :laugh: :heart

Runt 20 grader redan, vindstilla och lite regn när jag släppte ut hästarna. Åska gillar jag inte - och här är så torrt att det absolut borde vara farligt - men regna mer får det gärna göra!

Jisses nu har vi nästan storm här och regn, fortfarande 22 grader :eek:
Nu har dom ändrat vädret här...rejäla vindbyar med åskoväder utlovas och maxtemp i dag ska vara "bara" 28 på eftermiddagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund