Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den svarta till vänster är i ett slags mjukt trikåmaterial som mysbyxor. Den blåa är crinklad bomull.

1782737734294.webp

På jobbet

Vill bara hem och kolla till min hund. Vi har tid hos veterinär imorgon kl 8 men hon mår inte riktigt bra :(

Hon har ont utan att vi vet varför och det kom plötsligt. Nu gå rhon på smärtstillande och tack vare värmen har vi varit stilla men vi måste in. Har ingen aning om vad det kan vara klämt och kännt överallt men ingen reaktion Ingen feber men hon är rejält smärtpåverkad.

Lilla vän.
Är det E?

Varit på återvinningen.

Ville tvätta bilen men tvätten var stängd för underhåll.

Fyllt på spolarvätska.

När jag kom in i lägenheten stank det som om något hade legat och dött i kök och hall. Jag älskar inte precis grannens thailändska matlagning om vi säger så :meh:
Vädrat så nu är det lika varmt och fuktigt inne som ute 😓

Lagt i en tvättmaskin.

Druckit kaffe och nu är energin slut för idag.

Sjukskriven tre månader till. Har inget fungerande balansorgan kvar alls på vänster sida visade undersökningen jag gjort för ett par veckor sedan och fick svar på idag. Det kan inte läka heller. Känns lite tungt. :( Hjärnan kan kompensera till viss del men inte fullt ut, det kan inte bli så bra som om man har fungerande balansorgan på bägge sidorna.

Ätit en försenad lunch men är besviken på TGTG idag, plockat bort den hotellfrukosten. Delade med hundarna som glatt åt upp hälften.

Tjatar om fiskgjusarna men de är ju så roliga! :D
Eli kommer med stor fisk, sätter sig och vrålar på kanten av bot. Felicia tittar på typ 🤔 "Ja jo, men tänker du ge mig fisken eller mata ungarna eller... ska du sitta där och vråla?"

Några minuter går. Felicia himlar med ögonen och flyttar sig från ungarna. Eli inser då att just det! Vi har ungar som vill ha fisk! Jag har ju fisk! :idea: Och så flyttar han fisken närmre.
Sen snor Felicia fisken och matar ungarna och typ "...idiot. :cautious:"

... jag skulle ju skriva en lista! Men först ska jag titta på matningen :love:

Vinkat av barnen för en vecka hos pappan. Han hade släpet med sig och passade på att lasta in mitt skräp i ladan också eftersom de skulle till tippen senare :up:

Sen åkte jag till keramikstudion där jag inte hade en toppendag men kämpade ihop ett badrumsset. Nu har jag handlat lite, ska strax in på Clas Ohlson också men fick den briljanta idén att hälla vatten på byxorna för att ta bort en lerfläck, och eftersom det rann lite ser det nu ut som att jag kissat på mig så måste vänta tills det torkat 😂

Regn och åska som går på andra sidan fjällen
Men lyset blinkar lite till och från
Strömmen gick en sväng lagom när jag lagade mat
Men vi har generator så det gick bra att avsluta matlagningen
Tog för mycket lök bara så nu är magen i kaos.
Hoppas det värsta regnet går över tills det är dags att rasta hundar igen

• Gilla
Reactions: Sel
Skynda till vården så du får penicillin asap! Bältros är ett skit som kan bli väldigt allvarligt. Akuten är ett rimligt alternativ.
Jag fick bältros när jag gick gymnasiet. Vården hjälpte inte. Det var bara att stå ut. La tjocka strängar av bomull mot blåsorna som var precis just vid bältet.
Var vidrigt men gick i skolan som vanligt.
Tu att man vet bättre nu. Önskar ingen den smärtan.
Skynda till vården @Philosophia

Hmm, tunikan går nästan till knäna. Jag borde verkligen ha lagt upp den.

Satte på mig en underklänning eftersom den är lite tun, men tyvärr har tunikan slitsar så det syns på sidorna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund