Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig låg och ensam :( är rädd mina vänner inte orkar med mig (inga särskilda skäl att tro det egentligen, men är ofta den som hör av mig mest/först och rädd att bli ensam…)
Kommer säkert ur det med lite vila och återhämtning, men lite tråkigt att det kommer nu när jag ändå tagit det väldigt lugnt i helgen och så.. Får väl se om det bryter ut nån förkylning eller nått istället.

Jag brukade dra upp logporten och titta ut över åkrarna nedanför. Satt där i godan ro och såg regnet och blixtarna. Det var mysigt.
Jag har blivit träffad av sidoblixtar 2 gånger på förra stället men här slår antingen blixten ner i malmkroppen ute vid landsvägen eller uppe i skogen bakom grannens hus, här verkar det vara lite av en fredad zon men det är så fuktigt i jorden så det kan spraka och blixtra på golvet i verkstan och gamla stallet när blixten går ner i malmkroppen.

Fick ju börja på ny en ny medicin när jag låg inlagd på sjukhuset och jag mår psykiskt bättre av den, känner rätt stor skillnad i depressionen. Men har flera biverkningar som inte verkar försvinna trots tre veckor med den medicinen. Pratat med min vårdkontakt om det idag och hon tyckte att en av biverkningarna var inte lät bra så hon skulle ta upp det med läkaren imorgon.
Så nu nojar jag över att behöva sluta med den, visst förstår jag att biverkningen kan ställa till med problem och att det inte är då bra, men det är så skönt att depressionen blivit bättre.

Men ja, får se vad läkaren säger, förhoppningsvis tror hen att biverkningarna är övergående så att jag kan fortsätta med medicinen.
Det här är ändå typ den enda medicin som fått mig att bli så här pass stabil.
Så jag nojar och håller tummarna samtidigt.

Haft en hemsk huvudvärk som inte gått att stoppa i dag, i den har jag haft 3 migränanfall. Har ändå på nåt vis lyckats jobba, bada hingsten och hämtat lastbilen. Skit dag, tappade humöret helt till slut och åkte hem och sov innan jag hann bita huvudet av ytterligare en människa. Varför ska människor krångla till allt hela tiden? :banghead:

Sovit bort halva dagen, hade tänkt sätta mig i eftermidagssolen en stund men den hann gå ner bakom träden. Usch vad mörka kvällarna är här nere! :arghh:

Fötterna mår iaf bättre och brinner inte längre och i morgon ska jag leta reda på modemet då bredbandet äntligen ska vara inkopplat igen i huset. :up:

Har dammsugit, druckit en Pepsi max och fixat kattlådorna. Ska diska, vattna växterna och duscha. Sen är det dags att försöka sova. Har ställt in en fläkt i sovrummet, nu har det blivit varmare här hemma. Första gången i år som fläkten används.

Varit ute på fläderblomsjakt och insett att fläderträd/buskar tydligen är nässelkompisar. :arghh: 😅 Nåja, tur man är någotsånär nässelimmun, eftersom jag givetvis alltid äventyrar i shorts! Nu har jag i alla fall tillräckligt mycket blommor för likörexperimentet.

Varit ute på fläderblomsjakt och insett att fläderträd/buskar tydligen är nässelkompisar. :arghh: 😅 Nåja, tur man är någotsånär nässelimmun, eftersom jag givetvis alltid äventyrar i shorts! Nu har jag i alla fall tillräckligt mycket blommor för likörexperimentet.
Recept?

Känner mig låg och ensam :( är rädd mina vänner inte orkar med mig (inga särskilda skäl att tro det egentligen, men är ofta den som hör av mig mest/först och rädd att bli ensam…)
Kommer säkert ur det med lite vila och återhämtning, men lite tråkigt att det kommer nu när jag ändå tagit det väldigt lugnt i helgen och så.. Får väl se om det bryter ut nån förkylning eller nått istället.
Åh, jag känner med dig ❤️‍🩹
Har också mått skit nu när jag äntligen har semester och man ”ska” må bra. En av mina bästa vän har fått höra hur det verkligen är (vilket jag kanske inte varit så tydlig med innan) och jag känner som du, att nu kommer hon inte orka med mig längre. Det behöver ju inte bli så men ja, tankar och känslor gör ju inte alltid som man vill…

Fläderblommor, vodka, någon citronskiva - kör. :D Låt stå i två till fyra veckor, sila och blanda med sockersirap.
Jag hittad ett med både vermouth och vodka också, och eftersom jag är väldigt förtjust i vermouth skulle jag vilja prova det också, men det är sent i säsongen och jag vet inte om jag har tillräckligt med blomster.
Tror jag ska dra på mig skorna och kolla lite snabbt hur det är med blommorna ikväll, inte för att jag tänker plocka några nu utan se om det finns några att plocka i morgon. Fördelen med en övervuxen trädgård, tror det räcker med att bara ta på mig skorna. :laugh:

Tror jag ska dra på mig skorna och kolla lite snabbt hur det är med blommorna ikväll, inte för att jag tänker plocka några nu utan se om det finns några att plocka i morgon. Fördelen med en övervuxen trädgård, tror det räcker med att bara ta på mig skorna. :laugh:
Gör det! Låter mycket praktiskt för övrigt. :D
Jag googlade och gick in på flera olika recept angående hur mycket av allt, men det verkar vara ganska godtyckligt hur mycket man har i av vodka respektiva blommor etc... så jag tänker höfta precis som med andra likörer. :)

Gör det! Låter mycket praktiskt för övrigt. :D
Jag googlade och gick in på flera olika recept angående hur mycket av allt, men det verkar vara ganska godtyckligt hur mycket man har i av vodka respektiva blommor etc... så jag tänker höfta precis som med andra likörer. :)
Inte så mycket blommor i år och det mesta sitter högt upp, men jag borde kunna plocka en hel del iaf. Satt ute en kortis men gick sen och kollade jordgubbarna. Det har nog varit för varmt för dem men då de är remonterande kanske jag kan få lite senare iaf. :)

20260629_220235.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!