Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkigt väder, blev tåg till Helsingborg och en tura igen.

Bifogade filer

• IMG_20260702_110212.webp
    IMG_20260702_110212.webp
    69,7 KB · Visningar: 21
Nej, de är för stora och dessutom väldigt sjuka tyvärr. Lurviga krambjörnar är de absolut. :)
Ja tyvärr har dom en sjukdomshistorik, vill man ha ännu större krambjörn så är Kaukasisk Ovtjarka ett utmärkt val, gärna med lynnesfel för en sån fick en bekant till mig ta hand om eftersom den var totalt värdelös som vakthund och ville leka och kela med alla, han var som en flamsig valp och när brevbärare eller varubud kom då var det den obligatoriska myskramen som gällde. :p

Två 24-pack halvliters glasburkar beställda, jag måste ta mig an rabarbern och sen kommer squash, gurka, tomater mm. och jag vägrar fortsätta med dom gamla konserveringsburkarna från anno dazumal som bara håller tätt om man har riktig tur. Jag kör med honungsburkar, billiga och så finns det billiga lock som reserv när dom gamla inte håller tätt längre eller börjat rosta.

Låg och trynade en bra stund i sängen.
Efter frukost avverkades joggingrundan.
Sitter ute och lyssnar på travpodd. Inlindad i filt. Ge mig tillbaka värmen!

@Unafraid hur har det gått med lillskraken? <3
Inte så bra. Satt uppe sent och höll utkik, ingenting. Sov i en låda inatt. Imorse såg jag en ensam storskrake och efter råd från viltrehab så släppte jag ut den och hoppades på det bästa. Sannolikheten att den hittar åt sin mamma känns jätteliten, men experten trodde det ändå var bästa chansen, dykänder är svåra att få att överleva, dessutom får man bara ta hand om en i 48 h. Närmaste viltrehab är typ 50 mil bort, så det var inte heller genomförbart. 🥺

Så skönt väder idag :) . 18-20 grader, mulet och lite lätt regn från och till. Har varit på loppis en sväng. Hittade ett litet skåp (förmodligen varit nattduksbord) till badrummet, så nu kunde jag äntligen bära upp pottskåpet till vinden istället. Det är gammalt och passar så fint där uppe :) . Nu sitter/ligger jag i soffan och läser!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39