Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fixat stallet i regn, fått naglarna rosa och glittriga, besiktigat bilen och handlat lite på Normal.
Nu ska jag motionera, äta, duscha inklusive tvätta håret och packa till helgens övertidsjobb :D
När du nämner rosa och glittriga naglar har jag ett härligt minne, bekanta till mig har lantgård och när deras dotter inte var så gammal skaffade hon rosa glitterfärg och målade klövarna på ladugårdens princessa-dramaqueen och det var endast dottern som kunde göra nåt sånt med den kossan, dom två hade exakt samma sjuka humor och när hennes mamma kom ut och tog in korna för mjölkning hade hon bara stirrat och stammat, inte nog med rosa glitterklövar, nejdå, en rosa rosett skulle det också vara.:rofl:

Har skrivit klart och skickat rapporten om mögelkaoset. Jag hoppas jag inte var för långrandig och detaljerad, jag gick ju aningen bananas :angel: Men mikrobiologi är ju så kul :arghh: Hoppas de uppskattar mina försök att förklara hur saker fungerar.
Den blev först 25 sidor men nu är den 18 så det är i alla fall något. Det finns bilder! Alla gillar bilder eller hur?

Har även gjort en utredning och skickat iväg.

Nu är jobbmotivationen borta, så det blir väl att ta tag i lite mail tills jag ruttnar ur på jobb och rymmer härifrån.
Dom får se till att vräka Uno, ja Uno Mögel, så det inte blir samma kaos igen.

Den som sett Mosebacke Monarki på tv vet vem Uno Mögel var, det var kommunalnämndens ordförande.:D

Det är något oerhört märkligt med akustisken ute idag, eller så är jag inte van att höra grannar 😂 det ekar över vattnet och jag kan inte avgöra varifrån ljuden kommer, några som är typ 100 meter bort trodde jag stod två meter ifrån mig. Jag kan verkligen inte läsa min bok, så sjukt märklig upplevelse 😅

Tillägg, rakt över viken finns båtplatser, som ni ser långt borta. Två personer pratar med varandra i normal samtalston och jag hör exakt vad som säger.
1000017882.webp

Det är något oerhört märkligt med akustisken ute idag, eller så är jag inte van att höra grannar 😂 det ekar över vattnet och jag kan inte avgöra varifrån ljuden kommer, några som är typ 100 meter bort trodde jag stod två meter ifrån mig. Jag kan verkligen inte läsa min bok, så sjukt märklig upplevelse 😅

Tillägg, rakt över viken finns båtplatser, som ni ser långt borta. Två personer pratar med varandra i normal samtalston och jag hör exakt vad som säger.
Visa bifogad fil 187613
Lågtrycksväder, av nån underlig anledning så påverkar det ljudutbredningen.

Har varit i stan och handlat godsaker till plockmat, och lyxfika. Så nu kommer jag att ha go'fika när ett par (som tur är inte alla - hemska tanke!) av mina favoritfik har semesterstängt! Hah! För ja, jag langade in en del i frysen, det brukar funka fint med både Budapest (okej, inte testat med just det, men annan tårta med maräng och grädde!) och morotskaka/-tårta. Köpte ett par bitar morotskaka och delade på två, och en Budapeststubbe som jag delade upp själv - lagom bitar åt mig. Men en bit av varje står i kylen också :laugh:

Städat av hemma, inkl dammsugit och moppat golven. Väntar lite otåligt på att ett stort paket med proteinbars ska levereras till affären - det står att det ska komma fram idag. Men "idag" varierar ju mellan typ kl 10:45-18, så.. :cautious:

Funderar också på vad jag vill äta till middag idag. Inget trevligt väder ute, så det blir en kväll i soffan snarare än på balkongen.

Har grundat inför kvällen med lite lunch. Tagit på mig ok kläder och plattat håret.
Mobilen är till hälften fixad. Det var en skyddsplast som satt för kameran.
Nu ska slöa med en serie tills det är dags att bege sig om ca en och en halv timme.

Fick nyss veta av hyresvärden att de tydligen tillämpar datumuppsägning istället för kalendermånad. Så istället för att jag har till 31/8 på mig så ska allt vara tomt och städat till 3/8.

Satan vad stressad jag blev nu. Bröt ihop en stund i bilen medan jag akutköpte fler flyttkartonger.

Men men, bara att kavla upp ärmarna och kötta på. Jag fixar ju allt annat ensam, så ska väl klara det här också. 😬🫠

Fick nyss veta av hyresvärden att de tydligen tillämpar datumuppsägning istället för kalendermånad. Så istället för att jag har till 31/8 på mig så ska allt vara tomt och städat till 3/8.

Satan vad stressad jag blev nu. Bröt ihop en stund i bilen medan jag akutköpte fler flyttkartonger.

Men men, bara att kavla upp ärmarna och kötta på. Jag fixar ju allt annat ensam, så ska väl klara det här också. 😬🫠
Anlita flyttstädning, är inte dyrt och värt varenda krona.

Plötsligt öppnade sig skyarna och det verkligen vräkte ner som en monsun. Snart över dock.Öppnade balkongdörren för att se om Megara ville springa ut. Hon kom några steg närmare dörren och gav mig en BLICK. Innan hon gick åt andra hållet. Definitivt mitt fel att det var massa vatten.

Haft besök av kär vän. Så fint!

Cleo-katt tyckte dock hon borde gå när det närmade sig middagstid, för det går inte att äta med främmat i huset. Det är sedan gammalt. Iofs är det också helt lugnt för när Cleo ber om köttbulle vid 18, så är det inte för att äta den utan för att rumstemperera den (även kallat HA den).

Ätit av min frukostkasse till middag.

Idag fick jag tre kokta ägg, två chokladcroissanter, en vanlig och en hotellbakad frukostfralla. Tre olika sorters ost, rökt kalkon, skinka och massor med skivad gurka och tomat. En proppfylld al-form med prinskorvar, äggröra, potatis och bacon. Ostarna, kalkonen och en del av grönsakerna + ägg och alla croissanter blev middag tillsammans med en halv liter te. :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund