Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick just se i mitt flöde på fb att England kommer få sin första dövblinda läkare inom kort. Så vad folk anser är ”omöjligt att anpassa” säger nog minst lika ofta saker om människors fördomar som om faktiska möjligheter att anpassa för att tillgängliggöra ett yrke/en person för ett yrke. Självklart finns undantag men det gör inte att uttalandet som det här samtalet startade av inte är problematiskt och ableistiskt.
Hon är väl klar men väntar på placering
Inte helt lätt med hennes behov men hon är så bra

Har nu varit ute runt en timme och utforskat grannskapet i halvmörkret med Kim. Jag försökte få det till att vi kunde sitta i trädgården en stund istället men eftersom ingenting intressant händer den här tiden på dygnet vill han hellre ut och smyga.
Alltså vet ni hur svårt det är att inte se jävligt mysko ut när man promenerar en katt på kvartersgata medan alla typ håller på att gå och lägga sig?
Ingen ser ju katten bakom de låga stenmurarna och buskarna liksom, utan här står en skum, sliten människa och glor på ingenting i tio minuter - och eftsrom katter gör som de vill kan hon plötsligt vara tillbaka igen en kvart senare. Ibland spanar hon upp i träd och ibland in under bilar. Ibland står hon mitt på gatan, ibland sätter hon sig på trottoarkanten. Ska man ringa polisen, tro? :cautious:

Har nu varit ute runt en timme och utforskat grannskapet i halvmörkret med Kim. Jag försökte få det till att vi kunde sitta i trädgården en stund istället men eftersom ingenting intressant händer den här tiden på dygnet vill han hellre ut och smyga.
Alltså vet ni hur svårt det är att inte se jävligt mysko ut när man promenerar en katt på kvartersgata medan alla typ håller på att gå och lägga sig?
Ingen ser ju katten bakom de låga stenmurarna och buskarna liksom, utan här står en skum, sliten människa och glor på ingenting i tio minuter - och eftsrom katter gör som de vill kan hon plötsligt vara tillbaka igen en kvart senare. Ibland spanar hon upp i träd och ibland in under bilar. Ibland står hon mitt på gatan, ibland sätter hon sig på trottoarkanten. Ska man ringa polisen, tro? :cautious:
Sjukt mysko typ alltså :rofl:

Jag kan naturligtvis inte somna och börjar googla klösträd till katten alldeles för sent för jag kom på att han fyller år i helgen och måste få en present!! Köpte ett också, efter att ha gått upp och mätt katten med linjal hahaha. Vad dum jag är :rofl:
Försökte lyssna på ljudbok men det gick inte heller. Jag kommer vara helt förstörd imorgon! Klockan står på 05:00…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund