Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat upp tvätten. Funderar fortfarande vem jag vågar/vill släppa in i kaoset. Kanske ska försöka vända den i morgon när jag inte är så trött och hoppas det går bättre då.
Eller så ser du det som en chans att reda lite i kaoset? Eller så ÄR det kanske inte alls lika kaotiskt som du inbillar dig (vi har ju en förmåga att förstora saker och ting...) :) ?

Mår verkligen inte toppen idag - kom i säng runt kl 2 inatt (kom hem från jobbet straxt innan halv två) och vaknade kl 5:30. Huvudet och kroppen mår skräp efter veckan. Skippade gymmet (med kvalmig, varm och syrefattig luft i värmen, plus musik och andra människor..) till förmån för en promenad i solen, så nu är jag ute och går. Skönt! Riktigt varmt redan. Enligt väderappen så ska det bli svalare imorgon och det ska hålla i sig ett tag framöver (prognosen säger runt 20-23 grader resten av juni, får väl se hur det blir när vi väl är där men iaf).

Senast ändrad:
Intressant att Postnord låter en svara på frågor efter samtal med kundservice, om hur man upplevt servicen osv. Men bara när man är nöjd. När de misstänker att man inte är nöjd, då minsann får man inte svara på frågor :cool: Nåja. Jag har sett till att de får veta vad jag tycker i alla fall... Önskar innerligt att jag fått prata med samma person som tidigare i veckan nu när jag ringde, men nej, det var en pissjobbig och smått otrevlig kollega istället. (Den tidigare i veckan var så trevlig och rolig att jag hade kunnat bjuda ut honom på en dejt)

Alltså, denna värme...! Sover skönt med AC I sovrummet men slås av värmen bara man går ut ur sovrummet så går åt att börja dagen med vätskeersättning 😄.
Och honkatten lär bli rejält grinig på utegångsförbud- upptäckte plötsligt ett sår på henne....

Sista problemet, vända sängen rätt. Orkar inte mer ikväll utan ska ner och hämta tvätten och sedan sover jag på soffan i natt. Jag kunde ju vända den upp och ner så fattar inte varför det ska vara så svårt att vända den rätt igen.

Nu går jag och hämtar upp tvätten och går och lägger mig på soffan.

Funderar på vem jag kan fråga om hjälp, vill liksom inte att någon annan ska se kaoset här hemma.
Det kan vara så att jag har nämnt problemet med att vända sängen rätt tidigare...:angel:

Det kan vara så att jag har nämnt problemet med att vända sängen rätt tidigare...:angel:

Jag är inte rädd för att benen ska brytas av utan att jag inte får upp den på väggen så jag kan ställa den på högkant. Önskar jag hade en domkraft! I brist på det överväger jag att stå på trappan till porthuset och haffa någon som kan hjälpa mig lyfta den rätt. Jag fattar inte varför jag plötsligt inte kan göra det själv som jag gjort massa gånger innan 🤬

Nej, tänker inte ringa på hemma hos en granne. Kanske tiptapp skulle kunna hjälpa mig vända den rätt när de kommer och hämtar hos mig?

Nu har min mens äntligen lugnat sig och det är normalpass imorgon så jag ska verkligen inviga nya gymmet. Det kanske inte blir så mycket gjort med alla nya maskiner och grejer men jag skriver det här så att jag faktiskt kommer iväg! Jag är egentligen riktigt pepp, men vet ju också hur det känns när klockan ringer på morgonen. :angel:
Under två år cyklade jag förbi simhallen på väg till jobbet
Gissa hur många gånger jag morgonsimmade :rofl:
Noll

Japp, Jag tog en av de minsta måltiderna, Dottern en aningen större hamburgare, sambon en stor. Ingen av oss orkade äta upp.
1784278629442.webp

Det här är min "lilla" portion

💪 :banana:

Det gick! Nu står den där. Ska dammsuga och sätta på överdraget. sedan den ytterligare resårmadrassen. Sedan bädmadrassen. Bädda rent och ikväll krypa ner i sängen och njuta.

Fö så gick benet till min fåtölj av igen när jag flyttade den. Orkar inte ta tag i det utan jag sätter bara tillbaka benet just nu ( det är inga problem när den står eller om jag ens sitter i den utan det är när den bärs någonstans). Nästa steg tiptapp och efter det den mardröm som är att bygga ihop en ikea byrå. Men vem vet, kanske jag överraskar mig själv och Ikea med att det går snabbt och smärtfritt?

Nu ska jag gå och lämna tillbaka IKEA grejerna och handla på vägen hem.

Maken poppar 80-talsrock på hög volym.
Sonen dansar runt och sjunger med (Nåja....).
Jag googlar lösningar på att utrota spinn i växthus. Går sådär.
Yrkesodlarna har rökbomber men det är inget som finns för hobbyodlare så känner du nån yrkesodlare så fråga om dom kan "tappa bort" en rökbomb.:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund