Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite små-irriterad, och vänder mig väl lite mot strömmen här där alla prisar 15 grader och regn men.. Ska på ett 50 års-firande i morgon som ska inledas med bubbel i en trädgård, men allt det måste ställas in pga det jäkla regnet! Svinkallt med 15 grader också, tycker så synd om den som ska fira. Men som tur är har det hyrts en lokal också, så hela tillställningen blir inte inställd!
Vi ska också på kalas imorgon som tyvärr inte verkar kunna hållas utomhus 🙁

:arghh: Sängen knarrar. Benen är lite böjda. Jag orkar inte. Det kommer bli att jag till slut går och köper nya sängben och fästen.

Alltså vilket jävla skämt! 😫 Renoveringstapet är fan der absolut sämsta skit jag någonsin hållit på med. Först fäster den inte. Sen när jag slitit satan med att riva ner strukturtapeten (som den var tänkt att täcka) så fäster den - typ.
Men måla på den?! Herregud! 😫
Suger färg helt galet och resultatet blir flammigt. 100% rekommenderas INTE!
Lär gå åt minst 3x så mycket färg här som det gjorde i sonens rum med vanlig tapet som underlag. Pengar som jag verkligen inte har lust att lägga egentligen… med både renoveringstapeten och den färgmängden blir det väldigt mycket pengar liksom..

Att sen färgen inte alls blir som jag tänkt mig är ytterligare ett rejält bottennapp. Mycket mörkare än i butik och man ser nästan inte ens att den är grön.

Blir så less… 😫
Renoveringstapet som är sååå bra, guds gåva till mänskligheten påstod dom, nä men guds gåva till färgfabriken och du är inte ensam för jag har hört det från flera håll. Slipa väggen med grovt papper och sen på med glasfibertapet av billigaste sort och Rustas billiga väggfärg brukar jag råda folk till, det funkar och blir snyggt.

Första svängen av årets skörd körd i cannern så nu håller rabarberchutneyn tills locket rostat sönder, typ.:D Cannern var en av mina bättre investeringar, då behöver man inte riskera botulism eller nåt annat lika livsfarligt och burkarna kan stå åratal i källaren utan att innehållet förändras.:up:

Inte värt att köpa begagnade ben istället som är till för modellen av säng du har? :)

Jag har redan begagnade ben som är avsedda för just den modellen av säng. Det är hela problemet att sängen är för gammal så det lilla mirakelverktyget tillverkas inte längre av Ikea. Så enda alternativet är att isof köpa nytt fäste och nya ben som passar till nyare modeller av sängen. Jag fick loss och satte fast de gamla benen.

Nu tycker jag iofs att det knarrar hela tiden var jag än går i sovrummet och jag stör mig något alldeles orimligt på knarrandet. Vi får se hur det blir när jag lagt mig och om det fortfarande knarrar då.

Födelsedag idag. Inget jämnt och inget speciellt. Men en usel början på dagen blev åtminstone bättre när barnen och deras pappa bjöd på glass och hade fixat present. Jag fick också fina meddelanden från ett par vänner, och har sen varit flera timmar i keramikstudion. Avslutar dagen med hämtsushi i soffan.
Grattis! Timmar i keramiken låter skönt när dagen började dåligt.

Födelsedag idag. Inget jämnt och inget speciellt. Men en usel början på dagen blev åtminstone bättre när barnen och deras pappa bjöd på glass och hade fixat present. Jag fick också fina meddelanden från ett par vänner, och har sen varit flera timmar i keramikstudion. Avslutar dagen med hämtsushi i soffan.
Grattis på din dag, skönt att dagen blivit bättre än den började. :heart

Jag har redan begagnade ben som är avsedda för just den modellen av säng. Det är hela problemet att sängen är för gammal så det lilla mirakelverktyget tillverkas inte längre av Ikea. Så enda alternativet är att isof köpa nytt fäste och nya ben som passar till nyare modeller av sängen. Jag fick loss och satte fast de gamla benen.

Nu tycker jag iofs att det knarrar hela tiden var jag än går i sovrummet och jag stör mig något alldeles orimligt på knarrandet. Vi får se hur det blir när jag lagt mig och om det fortfarande knarrar då.
Tänker att verktyget sannolikt finns begagnat också?

Grattis! 🙌

Jag ska sitta djurvakt igen, så har tvärstädat och sitter och väntar på att de ska komma och lämna av menageriet. Få se vad det blir den här gången! Garanterat geckon och förmodligen skorpionen och tusenfotingarna... samt ungefär hundrafemtio vandrande pinnar förstås. 😅 Sedan får vi se!

Grattis! 🥳🥳

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!